کد خبر: ۳۸۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۱

نزدیک به ۵.۵ میلیون ایرانی فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت رفتند

ایرنا نوشت: سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت گفت: برای صیانت از سلامت مردم در دو هفته اخیر پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم در دهک‌های یک تا سه که هیچ بیمه‌ای نداشتند، بدون پرداخت هیچ حق بیمه‌ای، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

احمد رستمی شامگاه چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج این اقدام را گام مهمی برای صیانت از سلامت مردم دانست و افزود : ۴۱ میلیون نفر تحت پوشش این سازمان بودند که با پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جدید افزوده شده به این آمار، هم اینک تقریبا ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت‌ ابراز داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از مناطق محروم اما از فرهنگی ترین استان های کشور است.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: برای دهک های ۴ تا ۹ نیز بر مبنای استحقاق سنجی که صورت می گیرد، می توانند تحت شمول بیمه قرار بگیرند.

رستمی ادامه داد: فرانشیز آنها از ۱۰ تا ۵۰ درصد متغیر است و در دهک آخر باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را بدهند.

وی این اقدام را گام مهمی در پوشش همگانی بیمه دانست و افزود: در دنیا کم سابقه است که دولتی در وضعیت فعلی ایران و به رغم تحریم ها همه مردم را به گونه ای تحت پوشش بیمه قرار دهد.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: هدف بیمه سلامت محوری، حفاظت مالی و دسترسی عادلانه به خدمات است.

رستمی گفت: با گسترش چتر بیمه افراد این احساس را دارند که در موقع نیاز و بیماری دسترسی عادلانه به خدمات دارند و امنیت و آسایش خاطر دارد.

وی بیان کرد: در مدت ۲ سال تاکنون خدمات بسیاری در حوره سلامت عرضه شده است که در ۲ حوزه سلامت و بیمه بودند.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: خدماتی همچون خدمات الکترونیک، نسخ الکترونیک، الکترونیک شدن عرضه خدمات تکلیفی که بر عهده نظام سلامت بودند.

وی تصریح کرد: در اواخر سال گذشته تاکنون به همت سازمان و همیاری پزشکان این تکلیف محقق شد.

رستمی افزود: ۹۹ درصد مناطق کشور نسخ الکترونیکی نوشته می شود و تحویل مردم می شود.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: بیمه شدگان هم اینک دسترسی به سوابق بیمه ای خود دارند و شفافیت مالی در نظام بیمه سلامت ایجاد شده است.

رستمی بیان کرد: اقدام مهم دیگری که در سازمان صورت گرفت خدمات ناباروری در راستای سیاست مقام معظم رهبری بحث جمعیت و جوان سازی جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت و حمایت های مالی از آن انجام گرفت.

وی ابراز داشت: سازمان همیشه محلی بوده که بتواند محروم ترین افراد را مورد حمایت خودش قرار دهد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ۷۳۰ هزار نفری استان بیش از ۵۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کیان دهراب پور عنوان کرد: بیمار به فرموده امام نباید دغدغه دیگری جز رنج بیماری اش داشته باشد و بیمه سلامت تلاش داشته تا همه مردم به ویژه دهک های پایین جامعه را مورد حمایت و تحت پوشش قرار دهد.

وی ادامه داد: باید خدمات دولت توسط مدیران به مردم انتقال داده شود و خدمت در این نظام افتخار بزرگی است.

کیان دهراب پور مدیرکل جدید بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد سوابقی همچون مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بیمارستان‌های امام سجاد (ع) و شهید رجایی یاسوج، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس اداره طب سنتی دانشگاه و رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان و عضو هیات امنای مجمع خیرین سلامت کشور را در کارنامه خود دارد.

پیش از این غلامرضا کاظمی مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد بود.