کد خبر: ۳۸۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۰

وزیر جنگ تل‌آویو: با جیک سالیوان درباره ایران حرف زدم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از دیدار با مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واشنگتن اعلام کرد، درباره ایران و برخی دیگر از موضوعات رایزنی کرد

فارس: منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی خبر دادند، وزیر جنگ این رژیم در دیدار با مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره مسائلی از قبیل ایران، فلسطین و اوکراین تبادل نظر کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی«جروزالم پست»، بنی گانتز پس از گفت‌و‌گو با جیک سالیوان توضیحات مختصری درباره این دیدار داد.

وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس گفت: «این یک نشست عالی در کاخ سفید بود. ما در مورد حمایت از امنیت اسرائیل، راه‌های مقابله با تجاوزات ایران، تلاش برای کاهش تنش بین اسرائیل و فلسطین و حمایت از اوکراین گفت‌و‌گو کردیم».

دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن یک روز بعد از دیدار دو جانبه جیک سالیوان با خالد بن سلمان معاون وزارت دفاع عربستان سعودی انجام شد.

بنی گانتز پیش از ترک تل‌آویو به مقصد واشنگتن گفته بود که با مقام‌های آمریکایی درباره افزایش همکاری‌های امنیتی و بررسی پرونده‌های ایران و اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا همچنین ادعاهایی علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران مطرح کرد و مدعی ساخت و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در اعماق زمین از سوی ایران شد. به ادعای او «ایران فقط چند هفته با ساخت مواد شکاف‌پذیر لازم برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد».