کد خبر: ۳۸۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۳

چرا تلویزیون مخالف ساخت سریال‌هایی چون «خانه به دوش» و «متهم گریخت» است؟

ایسنا نوشت: مهران مهام از تهیه‌کنندگان باسابقه، معتقد است اگر همین الان طرح ساخت سریال‌هایی چون «بزنگاه»، «خانه به دوش» و «متهم گریخت» را به تلویزیون بدهد، رد می‌شوند.
ایسنا نوشت: مهران مهام از تهیه‌کنندگان باسابقه، معتقد است اگر همین الان طرح ساخت سریال‌هایی چون «بزنگاه»، «خانه به دوش» و «متهم گریخت» را به تلویزیون بدهد، رد می‌شوند.

مهران مهام، تهیه‌کننده تلویزیون، که در حال حاضر مشغول ساخت سریال «بی همگان» با کارگردانی بهرنگ توفیقی است، از شرایط موجود در سازمان صداوسیما و ممیزی‌هایی که روی سریال‌ها اعمال می‌شود، سخن گفت.

تهیه‌کننده سریال‌های «متهم گریخت»، «ترش و شیرین»، «خانه به دوش»، «بزنگاه» و «دردسرهای عظیم» درباره دلیل افت کیفی سریال‌های تلویزیون گفت: «اول به این نکته اشاره کنم که سریال‌هایی را که خودم ساخته‌ام، روی آنتن‌ تلویزیون می‌بینم و همین الان هم در پخش مجدد باز هم ممیزی می‌شوند! نمی‌دانم چرا؟ من اگر الان طرح سریال‌هایی مثل «بزنگاه»، «خانه به دوش» و «متهم گریخت» را وارد سازمان صداوسیما کنم، حتما رد می‌شوند. این اتفاقات را باید حل کنند که چه شده، برنامه‌هایی که قبلا ساخته شده را الان نمی شود ساخت؟! من سریال «متهم گریخت» را اخیرا روی آنتن شبکه تماشا دیدم و برایم عجیب بود که باز هم ممیزی شده بود، این سریال صدها بار از آنتن‌های مختلف تلویزیون پخش شده است. دلیلش را نمی‌دانم، این آثار قبلا ساخته شده و مردم هم دیده‌اند و هیچ اتفاقی نیفتاده است اما الان چرا نمی‌شود همین طرح‌ها را ساخت؟ باید در این زمینه نشست بگذاریم و دلایل را بررسی کنیم.»

مهام در پایان درباره سریال «بی همگان» که در حال ساخت برای شبکه سه سیماست و این‌که آیا بازیگری جایگزین زنده‌یاد زهره فکور صبور شده است یا نه؟ گفت: «صحبت‌هایی که با مدیر گروه شبکه سه سیما داشتیم ان شاءالله تا دو ماه و نیم آینده کار را به آنتن می‌رسانیم ولی هم‌زمان هم تصویربرداری خواهیم داشت. برای نقش خانم فکور صبور هم یک جایگزین داریم که به زودی اعلام می‌شود. تا جایی که ایشان در کار حضور داشتند هستند و حتماً نمایش داده می‌شود و از آن به بعد بازیگر دیگری زحمت نقش این هنرمند فقید را می‌کشد.»

سریال «بی‌همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مهران مهام، برای پخش از شبکه سه سیما در حال تصویربرداری است. این مجموعه آخرین کار مرحوم زهره فکرصبور بود که با درگذشت او نقشش نیمه تمام ماند.

مهدی سلطانی، سپند امیرسلیمانی، سمیرا حسن‌پور، کاظم هژیرآزاد، نسرین بابایی، کاوه خداشناس، محمد صادقی و .... از دیگر بازیگران «بی همگان» هستند.