کد خبر: ۳۸۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۳۰

حق‌السکوت آقای شماره یک جهان بابت آزارجنسی

ایلان ماسک رییس اسپیس ایکس به رسوایی جنسی متهم شد. به گفته یک خانم مهماندار هواپیمای اسپیس ایکس و با تکیه بر اسناد، ثروتمندترین مرد جهان خود را برای او برهنه کرده و به او پیشنهاد رابطه جنسی داده است. این شرکت ۲۵۰ هزار دلار حق السکوت به او داد تا این موضوع را علنی نکند!
روزیاتو: ایلان ماسک رییس اسپیس ایکس به رسوایی جنسی متهم شد. به گفته یک خانم مهماندار هواپیمای اسپیس ایکس و با تکیه بر اسناد، ثروتمندترین مرد جهان خود را برای او برهنه کرده و به او پیشنهاد رابطه جنسی داده است. این شرکت ۲۵۰ هزار دلار حق السکوت به او داد تا این موضوع را علنی نکند!

اسپیس ایکس، شرکت هوافضایی که توسط ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد دنیا تأسیس شد، به مهماندار هواپیما ۲۵۰ هزار دلار پرداخت کرد تا به ادعای سوءرفتار جنسی علیه ماسک در سال ۲۰۱۸ پایان دهد.

مهماندار به عنوان عضوی از خدمه کابین بر اساس قرارداد برای ناوگان جت شرکت اسپیس ایکس کار می کرد. بر اساس مصاحبه ها و اسنادی که اینسایدر به دست آورده است، این خانم مهماندار ماسک را متهم کرده که اندام تناسلی اش را به او نشان داده، بدون اجازه اش به بدن او دست زده و پیشنهاد خرید یک اسب در ازای ماساژ دادنش را به او داده است.

این حادثه در سال ۲۰۱۶ رخ داد. دادخواستی نیز توسط یکی از دوستان مهماندار دیگر امضا و در حمایت از گفته او تهیه شده است.

طبق این بیانیه، مهماندار به دوستش گفت که پس از گرفتن شغل مهمانداری هواپیما، تشویق شده است که مجوز ماساژ را دریافت کند تا بتواند ماساژ ماسک را انجام دهد. او به دوستش گفت که در حین یکی از ماساژها، در یک کابین خصوصی ماسک در هواپیمای Gulfstream G650ER در حین پرواز به لندن ، ماسک به او پیشنهاد رابطه جنسی داده است.

ماجرایی که بیخ دارد

پس از اینکه خبرگزاری اینسایدر برای اظهار نظر با ماسک تماس گرفت، او ایمیلی ارسال کرد تا زمان بیشتری برای پاسخ دادن بخواهد و گفت: «این قصه سر دراز دارد.»

او نوشت: «اگر من تمایل به آزار و اذیت جنسی داشتم، بعید است که این اولین بار در کل ۳۰ سال زندگی حرفه‌ای من باشد که این موضوع آشکار می‌شود.»

اینسایدر ضرب الاجل را تمدید کرد و پیشنهاد ماسک را برای اظهار نظر در مورد ادعاها تکرار کرد. اما او پاسخی نداد.

کریستوفر کارداچی، معاون حقوقی اسپیس ایکس که از طریق تلفن همراه با وی تماس گرفت، گفت: «من در مورد هیچ توافقنامه ای اظهار نظر نمی کنم.». شرکت SpaceX به درخواست‌ها برای اظهار نظر در آدرس ایمیل و تماس رسانه عمومی خود پاسخی نداد.

رازی که نباید فاش می شد اما شد

بعد از این رخداد، جلسه‌ای با یک میانجی که ماسک شخصا در آن حضور داشت ترتیب داده شد و شکایت مهماندار به سرعت حل شد. این موضوع هرگز به دادگاه قانونی یا رسیدگی داوری نرسید. در نوامبر ۲۰۱۸، ماسک، اسپیس‌ایکس و مهماندار هواپیما قراردادی را امضا کردند. در این قرار داد، خانم مهماندار تعهدی برای عدم شکایت بر سر این ادعاها در ازای دریافت وجه ۲۵۰ هزار دلاری امضا کرد.

این قرارداد همچنین شامل بندهای محدودکننده عدم افشا و عدم تحقیر می‌شود که مهماندار را از بحث درباره پرداخت غرامت یا افشای هر نوع اطلاعاتی درباره ماسک و کسب‌وکارهایش، از جمله اسپیس ‌ایکس و تسلا، منع می‌کند.

ماسک در حال حاضر به دلیل اعتقاد خود مبنی بر اینکه "آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است” در حال تلاش برای خرید توییتر است. اوایل این ماه، او در توییتر نوشت که "نور خورشید بهترین ضد عفونی کننده است.”

توییتر به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.