کد خبر: ۳۸۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۴

اجرای معروف‌ترین قطعه انیمیشن «دیو و دلبر» در تالار وحدت

قطعه «Beauty and the Beast»؛ متعلق به انیمیشن «دیو و دلبر» که جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی را دریافت کرده است، در نمایش «دیو و دلبر» به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی در تالار وحدت اجرا می‌شود.

نمایش «دیو و دلبر» به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی علاوه بر همکاری با خوانندگان مطرح کشور، از نوازندگانی حرفه‌ای چون مدیا هاشمی (پیانو)، سارا پارسایی (فلوت)، ثمیلا تحویلداری (ساکسیفون)، سحر شاطری (سازهای کوبه‌ای)، تینا یوسفی (ویلن) و لیلا حق‌جو (ملودیکا) در این نمایش بهره می‌برد.

این نوازندگان در هر شب اجرا از این اثر، به صورت تکنوازی و گروه‌نوازی به اجرای زنده قطعاتی می‌پردازند که پیش از این در نسخه‌های گوناگونی از «دیو و دلبر» در نقاط مختلف جهان اجرا شده است.

قطعه «Beauty and the Beast» که متعلق به انیمیشن «دیو و دلبر» محصول دیزنی در سال ۱۹۹۱ است از جمله این قطعات بوده که به نوعی نقطه الهام این نمایش نیز به شمار می‌آید. این قطعه توسط هاوارد اشمن، ترانه‌سرایی و توسط آلن منکن، آهنگسازی شده و یکی از معروف‌ترین قطعات موسیقایی ساخته شده پیرامون «دیو و دلبر» است.

قطعه «Beauty and the Beast» بیانگر رابطه بین دو شخصیتِ بل و دیو است که برای اولین بار توسط آنجلا لَنزبری (بازیگر کاراکتر قوری) ضبط شده است. البته این آهنگ در ادامه به عنوان یک دوئت پاپ توسط سلین دیون و پیبو برایسون نیز منتشر شده است.

دو نسخه ساخته‌شده از این قطعه موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده که از آن جمله می‌توان به دریافت جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی اشاره کرد. همچنین این آهنگ در اقتباس لایواکشن سال ۲۰۱۷ نیز در کاوری به شکل دوئت توسط آریانا گرانده و جان لجند در تیتراژ پایانی خوانده شده است.

نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به تهیه‌کنندگی مشترک ماهان حیدری و النا خلیلی خرداد و تیرماه سال جاری در تالار وحدت اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند از هم اکنون بلیت آن را خریداری کنند. تصویرسازی توسط شهاب جعفرنژاد طراحی شده است.