کد خبر: ۳۸۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۱۰

شکست سنگین جواد عزتی و امیر جدیدی در گیشه سینما

خراسان نوشت: جواد عزتی و امیر جدیدی با «مرد بازنده» و «روز صفر» کمتر از ۳۰۰ هزار مخاطب را به سینماها کشاندند.

پس از بهبود وضعیت شیوع کرونا و از سر گرفته شدن فعالیت عـادی سینماها، انتظار می‌رفت در سال جدید شاهد رونق دوباره در گیشه و فروش خوب فیلم‌هایی مانند «مرد بازنده» و «روز صفر» باشیم که شانس گیشه محسوب می‌شدند اما اتفاقاتی مانند گـران شدن بلیت سینماها باعث شد فاصله‌ای که میان مردم و سینما ایجاد شده بود از بین نـرود. به این ترتیب «روز صفر» و «مـرد بازنده» که اکران جشنواره‌ای و همچنین بازیگران ستاره‌ای داشتند، فیلم‌سازان نام‌آشنایی آن‌ها را ساخته بودند و از تیزرهای تلویزیونی نیز سهم قابل قبولی داشتند، به فروش خوبی دست پیدا نکردند و کمتر از ۳۰۰ هزار مخاطب پای تماشای این فیلم‌ها نشستند. از آن جایی که فیلم‌های پرستاره «مغز استخوان» و «مجبوریم» در مقایسه با «مرد بازنده» و «روز صفر» در شرایط کاملا متفاوتی اکران شدند، به فروش پایین این دو فیلم و وضعیت ستاره‌هایشان نپرداختیم.

جواد عزتی/ مرد بازنده

«مـــرد بـــازنـــده» ساخته محمدحسین مـهـدویـان در چهلمین جـشـنـواره فجر رونـمـایـی شـد و اکـــران پرسروصدایی داشت. گریم متفاوت جواد عزتی و بـازی او در نقش یک پلیس مُسن مورد توجه مخاطبان و منتقدان قـــرار گرفت و واکنش‌های فراوانی را برانگیخت، هرچند که بی‌توجهی داوران به این فیلم باعث شد «مرد بازنده» در میان نـامـزدهـا و برنده‌ها جــــایــــی نـــداشـــتـــه باشد. با وجودی که این فیلم در یکی از زمان‌های طلایی گـــیـــشـــه یـعـنـی اکـــران نـــوروزی به نمایش درآمــد، محمدحسین مهدویان بعد از سریال پرمخاطبش «زخم کاری» راهی سینما شده بود، جواد عزتی ستاره محبوب مخاطبان پس از یک سال غیبت در سینما با نقشی متفاوت بازگشته و به واسطه «زخم کاری» مورد توجه مخاطبان بود اما گیشه به کام کمدی «سگ‌بند» بود. «مرد بازنده» با فروش تقریبا شش میلیاردی و تنها با ۱۷۳ هزار و ۵۷۴ مخاطب به نمایش خود در سینماها پایان داد و خیلی زود پس از سه ماه در سینمای آنلاین به نمایش درآمد.

امیر جدیدی/ روز صفر

«روز صفر» و امیر جدیدی هم وضعیتی شبیه «مرد بازنده» و جواد عزتی دارند. این فیلم اکشن به اتفاق مهم و پرسروصدایی مانند دستگیری عبدالمالک ریگی می‌پرداخت و ستاره‌ای مثل امیر جدیدی در آن حضور داشت بنابراین انتظار می‌رفت با فروش خوب خود به گیشه نـوروز ۱۴۰۱ رونق ببخشد و تماشاگران را به سینما بکشاند اما فیلم سعید ملکان هم اتفاق خاصی را در اکران نوروزی رقم نزد. امیر جدیدی نیز در موقعیت مناسبی با «روز صفر» به سینما آمد. او نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با «قهرمان» اصغر فرهادی و بازی خوبش در این فیلم توجه و تحسین مخاطبان را جلب کرده بود بنابراین انتظار می‌رفت او نیز به سهم خود بتواند انگیزه تماشای «روز صفر» را در مخاطبان تقویت کند اما این فیلم تا به حال هشت میلیارد و ۵۸۵ میلیون فـروخـتـه و تـــعـــداد مـخـاطـبـان آن ۲۶۴ هــــزار و ۶۰۷ نــفــر بـــوده اســت. هرچند که این فیلم نسبت به «مرد بازنده» فروش بیشتری داشته اما کمتر از ۳۰۰ هزار مـخـاطـب و فـــروش هشت میلیاردی اتفاق خوبی بــرای ایـن فیلم و ستاره‌اش امیر جدیدی نیست.