کد خبر: ۳۸۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۴

معاون امور مجلس رئیسی : دولت با همه توان در تلاش است که مردم تحت فشار نباشند

ایلنا نوشت : حسینی در نشست صمیمی با معاون امور تشکیلات و دبیران دفاتر جامعه روحانیت مبارز مناطق تهران، برنامه ها و دستاوردهای دولت مردمی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگی را تشریح کرد.
ایلنا نوشت : حسینی در نشست صمیمی با معاون امور تشکیلات و دبیران دفاتر جامعه روحانیت مبارز مناطق تهران، برنامه ها و دستاوردهای دولت مردمی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگی را تشریح کرد.

سید محمد حسینی در این دیدار با تاکید بر اهمیت توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری در تبیین موضوعات مختلف ، اشراف سردار سلیمانی به نقش هنر و رسانه در تاثیر گذاری بر افکارعمومی را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: سردار سلیمانی بخوبی با نقش و تاثیر رسانه و فعالیت های فرهنگی آشنا بود و با فعالیت های فرهنگی که پیگیری می کردند، منشاء برکات فراوانی در داخل کشور و منطقه بودند.

حسینی با تشریح اقدامات دولت در عرصه های مختلف به نقش برجسته رئیس جمهور در پیگیری امور اشاره کرد و اظهارداشت: آیت‌الله رئیسی شخصیتی پیگیر، کوشا و انقلابی دارد و تعبیر مرد میدان کاملا در مورد ایشان صدق می کند و زمانی که برای بررسی و پیگیری موضوعات و رفع موانع و مشکلات می گذارند با وضعیت سابق قابل مقایسه نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تمام اقدامات و تصمیات خود را براساس برنامه و مبتنی بر نظرات دقیق علمی و کارشناسی پیگیری می کند، گفت: دولت سیزدهم شاید اولین دولتی است که خط مشی و برنامه کاملی را برای مسیر فعالیت های خود ارائه داده است این دولت برای رفع مشکلات و اصلاح نارسایی های کشور، سند تحول را در ۳۷ موضوع مختلف از جمله حوزه فرهنگ تدوین کرده است که در این سند وضع موجود و چالش های موجود احصاء و راهکارهای برون رفت از این مشکلات و وظایف و تکالیف هر کدام از وزارتخانه ها بطور جداگانه مشخص شده است.

حسینی با اشاره به تصمیم و اقدام دولت در اجرای قانون مردمی سازی یارانه ها خاطرنشان کرد: بی تردید اگر دولت در اجرای این قانون بدنبال مصلحت اندیشی بود نباید آنرا در سال اول و حتی دوره اول ریاست جمهوری اجرایی می کرد اما از آنجایی که یکی از آسیب های مهم که خسارت های فراوانی به کشور وارد کرده همین مصلحت اندیشی و به موقع تصمیم نگرفتن است، دولت این تصمیم انقلابی را اتخاذ کرد چون آنرا در نهایت به نفع مردم و کشور می دانست.
معاون رئیس جمهور افزود: باید اهمیت این تصمیم و اقدام دولت توسط سخنرانان، صاحب نظران، علما و اساتید برای مردم و افکار عمومی تبیین شود و دولت هم با همه توان در تلاش است که مردم تحت فشار و آسیب قرار نگیرند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به ارتباط نزدیک و بی واسطه شخص رئیس جمهور و دولتمردان با مردم گفت: این دولت برخلاف رفتاری که در دوره گذشته وجود داشت و مردم و حتی نمایندگان مجلس مورد بی توجهی بودند، اصرار دارد که تصمیات خود را با اطلاع و نظر مردم و همراهی و هماهنگی با مجلس شورای اسلامی اتخاذ و اجرایی کند و به بودن در کنار مردم و شنیدن سخنان و حتی انتقاد ها و گلایه های آنان افتخار می کند و آنرا برای اجرای بهتر امور مفید می داند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خویش با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهرو یاد و خاطره همه رزمندگان دوران دفاع مقدس اظهارداشت: آزادی خرمشهر برگ زرین و حماسه پرافتخاری در تاریخ ایران اسلامی که با عنایت الهی و اخلاص و رشادت مردان و زنان رشید این سرزمین بدست آمد. امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و این فرمایش برگرفته از آموزه های دین مبین اسلام است که اگر در راه خدا حرکت و عمل کنیم ، بدون تردید خداوند متعال نیز هدایت و یاری می‌کند.

معاون رئیس جمهور آشنایی نسل جوان و نوجوان کشور با مقاطع مهم تاریخی از جمله دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد:نسل جوان امروز عمدتا شرایط و فضای دوران ۸ سال جنگ تحمیلی دشمنان علیه ملت ایران را درک نکرده اند و از مجاهدت هایی که برای استقلال و آزادی کشور اطلاع چندانی ندارند لذا ضرورت دارد با استفاده از روش های مختلف از جمله زبان هنر،‌ شرایط آن دوران برای جوانان تبیین شود.

حسینی در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص اقدام دولت در کنترل بازار تصریح کرد: رئیس جمهور همواره در جلسه هیات دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی مسئولین مربوطه را به جدیت در کنترل بازار و قیمت ها و جلوگیری از اجحاف و فشار به مردم توصیه می کنند و تصمیم اخیر درخصوص اعطای اختیارات ویژه به تعزیرات با همین هدف انجام شده است.

در این نشست حجت الاسلام والمسلین موسی پور عضو شورای مرکزی و معاون امور تشکیلات جامعه روحانیت مبارز و تعدادی از دبیران مناطق تهران در سخنانی با تجلیل از رویکردها و جهت گیری های دولت و تلاش خستگی ناپذیر در رسیدگی به امور مردم و رفع دغدغه ها و نگرانی های موجود دیدگاه های خود را پیرامون موضوعات مختلف اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگی با دکتر حسینی مطرح کردند و معاون رئیس جمهور نیز به سوالات مطرح شده پاسخ داده و آنان را به تبیین فعالیت های دولت فراخواند.