کد خبر: ۳۸۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۸

رییس اورژانس کشور: در حادثه متروپل کسانی که تَرک فعل کردند باید مورد پیگیری قرار گیرند تا درس عبرت شوند

ایرنا نوشت: رییس سازمان اورژانس کشور با بیان این که خیلی از ساخت‌ و سازها در کشور پیوست پدافند عامل و غیرعامل ندارند، گفت: وقتی در ساخت منابع فیزیکی از رعایت کردن استانداردها عدول کنیم شاهد حوادثی همچون متروپل آبادان خواهیم بود.

جعفر میعادفر روز پنجشنبه در گرگان اظهارداشت: رعایت استانداردها همان پدافند غیرعامل است که برای رعایت آن، آموزش شرط اساسی و مهم است.

وی بیان کرد: وقتی ساختمانی ساخته می‌شود براساس محاسبات فنی باید احداث گردد و افراد و واحدهای فنی دیگر باید آن را تایید کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مساله متروپل آبادان کسانی که به نوعی تَرک فعل کردند باید مورد پیگیری و رصد قرار گیرند تا درس عبرتی برای دیگران باشد و آنها از استانداردها عدول نکنند.

رییس سازمان‌ اورژانس کشور یادآور شد: این حادثه نشان داد پدافندهای زیرساختی قوی نبوده و خیلی ساخت‌ و سازهای ما پیوست پدافندی عامل و غیرعامل ندارند که باید به این مهم توجه اساسی شود.

میعادفر افزود: اگر در بحث سایبری، فرهنگی، اجتماعی و شیمیایی و فیزیکی پدافند غیرعامل را رعایت نکنیم آسیب‌های زیادی به کشور وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که بسیاری کارهای ما در بخش آی‌تی (IT) است، اگر آموزش پدافند غیرعامل را فرا نگیریم، این بخش هک خواهد شد و سیستم کل کشور مختل می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه کرونا اجازه نداد در حوزه آموزش موفق باشیم اما اکنون کشور را منطقه‌ای کردیم و در هر منطقه تعدادی آموزش می‌بینند تا به صورت آبشاری به بقیه نیز آموزش دهند.

رییس سازمان اورژانس کشور آموزش نیروها در حوزه مهارت‌آموزی فوریت‌های پزشکی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: هر چند دوره‌های آموزشی وبیناری داشتیم اما معتقدیم آموزش‌های ما باید تجربی و میدانی باشد.

معیادفر یادآور شد: پدافند غیرعامل مانند مقاوم‌سازی بدن است و هر چه مقاومت درونی ارتقا یابد، آسیب بیرونی وارد نمی‌شود.

وی به منظور شرکت در همایش منطقه ای پدافند غیرعامل در نظام سلامت که روزهای سه شنبه و چهارشنبه در گرگان برگزار شد به استان گلستان سفر کرد.