کد خبر: ۳۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۸۹
حجت الا سلام سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

جریاناتی که قصد حل کردن مشکلات از طریق مذاکره را دارند، به دنبال «شورای رهبری» هستند

حجت‌الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در همایش بزرگ حوزویان «ما نگرانیم» که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد،‌ بر ضرورت قدردانی از نعمت ولایت فقیه تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه 88 فرمودند که خواص مردود شدند و مردم جلوتر از آنها حرکت کردند.
حجت‌الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در همایش بزرگ حوزویان «ما نگرانیم» که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد،‌ بر ضرورت قدردانی از نعمت ولایت فقیه تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه 88 فرمودند که خواص مردود شدند و مردم جلوتر از آنها حرکت کردند.

به گزارش «تیک»، وی ادامه داد: امروز مردم بصیر و ولایت مدار ما در صحنه جنگ فرهنگ دشمن ایستاده و به دنبال حاکم کردن دین در جامعه است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به ویژه در آزاد سازی خرمشهر، ابراز کرد: امروز حضور طلاب در مدرسه فیضیه تداوم بخش شهدای آزاد سازی خرمشهر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی صهیونیسم بین الملل را به دنبال خاموش کردن نور خدا دانست و گفت: دشمنان از همه ابزارهای خود برای رسیدن به هدف استفاده می‌کنند اما بدانند که شکست به آنها است.

حجت‌الاسلام سالک با بیان این‌که طبق آیات قرآن دین خدا بر همه جا حکم فرما خواهد شد، افزود: اسلام مبتنی بر تعقل و تفکر و پیروز است.

وی یکی از اقدامات دشمن را دست یافتن به ولایت و تسلط بر مردم خواند و گفت:‌ ملت ما در دوران دفاع مقدس با قدرت یداللهی در برابر دشمنان ایستاد و امروز نیز دست شیطانی دشمن را خواهد شکست.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مردم ما امروز نیز با زیر سایه دست یداللهی رهبری و مراجع تقلید بر دشمنان غلبه خواهند کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید امروز سپر ولایت باشیم و اجازه ندهیم رهبری از مسأله ای ابراز نگرانی کنند.

حجت‌الاسلام سالک برخی با دم زدن از ولایت به دنبال تحقق خواسته‌های خود هستند،‌ افزود:‌ این گونه نیست که هر کسی دم از ولایت زد حتما ولایت مدار است.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی فکر کردند که با تشکیل دولت یازدهم فضا باز شده و می‌توانند با خواسته‌های خود برسند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این‌که برخی در جریان مذاکرات از خود وادادگی نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: برخی پس از فتح خرمشهر به امام گفتند با آمریکا مذاکره کنیم و مشکلات خود را حل کنیم و امام در پاسخ به آنها فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ امروز نیز برخی می‌گویند با مذاکره با آمریکا مشکلات خود را حل کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رهبری فرمودند مذاکره کنید اما به آنها خوشبین نیستیم، افزود: همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند ما در میدان نظامی مدیریت جهادی را آموخته ایم اما در مسأله فرهنگ نیازمند یک متولی هستیم.

حجت‌الاسلام سالک با بیان این‌که مسؤولان فرهنگی باید تهاجم فرهنگی را باور کنند،‌ ابراز کرد: امروز زیر آماج فرهنگی دشمنان قرار داریم و می‌خواهند اعتقادات مذهبی و دینی ما را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام سالک بدترین کار در برابر تهاجم فرهنگی را انفعال خواند و گفت:‌ همان گونه که رهبری فرمودند فرهنگ غربی به دنبال از بین بردن فرهنگ بومی است؛‌ امروز ما نباید دین را فدای اقتصاد کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه بودجه فرهنگی کشور نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیا این‌که امروز برخی از اساتید دانشگاه خوارج را به عنوان نخستین گروه دموکرات در اسلام معرفی می‌کنند، گفت: سایست‌های معاویه‌ای نوعی تهاجم فرهنگی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبری در سال 88 مبنی بر این‌که فتنه بزرگ تری در راه است، خاطرنشان کرد: فتنه جدید علامت‌هایی دارد که در چند نقطه کشور کلید خورده است.

حجت‌الاسلام سالک با بیان این‌که برخی به دنبال شورای رهبری و خبرگان هستند، گفت: امروز جریاناتی که به دنبال شورای رهبری و حل کردن مشکلات از طریق مذاکره هستند به دنبال براندازی نظام و انداختن ستون خیمه ولایت هستند و هدفشان ولایت فقیه است؛‌ امروز کسانی که به دنبال مجلس شورای اسلامی و خبرگان هستند، هدفشان رهبری است.

وی با اشاره به سخنان برخی مبنی بر داشتن ممیزی کتاب، اظهار کرد: در چنین صورتی هر قلم به دست مزدوری دست به قلم می شود و هرچه می‌خواهد به خورد نسل جوان می‌دهد.

حجت‌الاسلام سالک با بیان این‌که امروز از مسأله فرهنگ غفلت کرده‌ایم، گفت: همه باید دست به دست همه جبهه عظیم فرهنگی تشکیل دهیم و در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اقدامات گروه‌های تکفیری علیه اسلام و ایجاد شبهات دینی را نشان دهنده ترس دشمنان از فرا گیر شدن اسلام ناب خواند و افزود: ترس دشمنان از اسلام و عترت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور مبنی بر سرآمدن دوران پیام‌های یک طرفه، گفت: همین منبرها بود که 15 خرداد و انقلاب اسلامی را پیروز کرد؛ امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همیشه بر مسأله منبر و روضه‌ها تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر این‌که بار فرهنگی کشور نباید بر دوش دولت‌ها باشد،‌ بیان کرد: بار فرهنگی بر دوش مردم باید باشد.