کد خبر: ۳۹۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۷

اصفر فرهادی نامزد یک جایزه نویسندگی در آمریکا شد

اصغر فرهادی برای نگارش فیلمنامه «قهرمان» به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه سالانه «هیومنیتاس» (Humanitas) معرفی شد.
جایزه «هیومنیتاس» که ویژه نویسندگی در عرصه سینما و تلویزیون است پس از دو سال عدم برگزاری فهرست نامزدهای سال ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد و اصغر فرهادی برای نویسندگی فیلم «قهرمان» در کنار «شان هیدر» برای فیلم برنده اسکار «کودا»، «ادسون اودا» برای نگارش فیلمنامه «۹ روز» و «مت هریس» برای فیلم «سار» در بخش نویسندگی بهترین فیلم درام نامزد کسب جایزه شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، برندگان چهل و ششمین دوره جایزه «هیومنیتاس» جوایز خود را طی مراسمی حضوری در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) در بورلی هیلتون آمریکا دریافت خواهند کرد.

جایزه «هیومنیتاس» که در سال ۱۹۷۴ راه اندازی شد، از نویسندگان سینما و تلویزیون تقدیر می‌کند که در آثارشان به بررسی وضعیت انسان پرداخته‌اند. برندگان جایزه نقدی ۱۰ تا ۲۵ هزار دلاری نیز دریافت می‌کنند.

فیلم «قهرمان» سال گذشته در جشنواره فیلم کن رونمایی شد و جایزه بزرگ هیات داوران این رویداد سینمایی را دریافت کرد. «قهرمان» سال گذشته جایزه بهترین فیلم هیات ملی نقد آمریکا را کسب کرد و در جشنواره بین‌المللی پالم اسپرینگز نیز جایزه سینما بدون مرز و همچنین جایزه فیپرشی بهترین بازیگر مرد (امیر جدید) و نویسندگی (اصغر فرهادی) را  کسب کرد.