کد خبر: ۳۹۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۵

با خرید برزیلی یحیی آشنا شوید

ورزش سه نوشت: کاسیانو دیاز مهاجم ۳۳ ساله برزیلی در آستانه پیوستن به پرسپولیس قرار دارد
ورزش سه نوشت: کاسیانو دیاز مهاجم ۳۳ ساله برزیلی در آستانه پیوستن به پرسپولیس قرار دارد

پس از جذب شش بازیکن داخلی و همچنین گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی، حالا باشگاه پرسپولیس در نظر دارد تا هرچه زودتر امضای قرارداد دو مهاجم خارجی مدنظر خود را نهایی کند تا به این ترتیب پروژه نقل و انتقالاتی پرسپولیس در آستانه خط پایان قرار بگیرد. یکی از مهاجمانی که پرسپولیس مذاکرات مثبتی را برای استخدام وی انجام داده و انتقالش تا حد زیادی نهایی شده، «کاسیانو دیاز» مهاجم ۳۳ ساله برزیلی است که تا یک سال دیگر تحت قرارداد باشگاه ویزلای پرتغال است اما مذاکرات برای صدور رضایت نامه وی نیز به خوبی پیش رفته است. در روزهای گذشته ویدیوهای گلزنی این بازیکن در فضای مجازی و بین هواداران پرسپولیس دست به دست می‌شود که توانایی بالای کاسیانو در خط حمله را نشان می‌دهد اما به نظر می‌رسد اغراق ویژه‌ای در توصیف او انجام شده و این ویدیوها نیز تنها هایلایتی از نمایش‌های این مهاجم است.

در راه ایران با تجربه چین و کره جنوبی

کاسیانو دیاز ۳۳ ساله تاکنون بازی در لیگ برزیل و پرتغال را به عنوان دو لیگ شناخته شده تجربه کرده اما چند سالی هم در سایر لیگ‌های فوتبال به میدان رفته است. او برای مدتی در لیگ کره جنوبی پیراهن تیم «گوانگجو» را برتن کرد و همچین در لیگ قزاقستان و لیگ دسته اول فوتبال چین هم به میدان رفت. او در گوانگجو عملکرد خوبی نداشت و در ۱۱ بازی تنها یک گل به ثمر رساند و در چین هم به قدری ناامیدکننده ظاهر شد که بدون گل زده قراردادش را به پایان رساند.

آمار عجیب مهاجم نوک با ۴۶ گل زده

مهاجم مدنظر پرسپولیس اگرچه مقاطع درخشانی را هم داشته اما در مجموع نمی‌توان او را مهاجمی گلزن در نظر گرفت. در ۱۰ سالی که در سطح اول و دوم لیگ برزیل و کشورهایی نظیر قزاقستان، چین، کره جنوبی و پرتغال بازی کرده، تنها ۴۶ گل در رقابت‌های مختلف به ثمر رسانده که آمار چندان خوبی نیست. این در حالی است که وی ۲۴۱ بار به میدان رفته است.

آغاز فوتبال با قهرمان سابق جام جهانی

کاسیانو فوتبال خود را در سال ۲۰۱۲ و از تیم اینترناسیونال برزیل آغاز کرد و در سال دوم عضویت در این تیم، شاگرد دونگا شد. کاپیتان سابق تیم ملی برزیل که با این تیم جام جهانی را بالای سر برد، در آن فصل چندان اعتنایی به این مهاجم جوان نداشت و او را تنها در ۳ بازی به زمین فرستاد و کاسیانو که فصل قبل جزو بازیکنان اصلی تیمش بود، به نیمکت نشین محض تبدیل شد و از اینترناسیونال به سانتاکروز برزیل رفت.

آقای گلی ناگهانی کاسیانو در لیگ پرتغال

کاسیانو تا دو سال پیش هرگز نتوانسته بود در یک فصل تعداد گلهای زده خود را دو رقمی کند اما انتقال به ویزلای پرتغال باعث شد تا او در ۳۱ سالگی به اوج فوتبال خود برسد و در لیگ سطح دوم پرتغال بدرخشد. او ۱۶ گل برای ویزلا به ثمر رساند تا با درخشش خود تیمش را به سطح اول این کشور بیاورد و به شکلی باورنکردنی کفش طلای لیگ یک پرتغال را تصاحب کند.

نگاه پرسپولیس به فصل رویایی در پرتغال

باشگاه پرسپولیس و کادرفنی سرخپوشان نیز با نگاه به همین فصل درخشان، تصمیم دارند که کاسیانو را جذب کنند. این مهاجم برزیلی در فصل ۲۰۲۰-۲۱ به عنوان مهاجم نوک عملکرد خوبی داشت و دو پاس گل هم داد و به خصوص در دوئل‌ها، آمادگی بدنی ویژه‌ای را از خود نشان داد تا به این ترتیب نقش یک ستاره را به خود بگیرد و برای فصل جدید هم در لیگ پرتغال به میدان برود. باتوجه به شم گلزنی و همچنین فیزیک مطلوب، پرسپولیس تصور می‌کند که کاسیانو گزینه خوب برای لیگ ایران است.

علیپور در لیگ اروپا، کاسیانو در پرسپولیس

نکته جالب اینکه در فصلی که گذشت، علی علیپور و کاسیانو هر دو توانستند ۷ گل برای تیمهای خود به ثمر برسانند و عملکرد نسبتا خوبی را در لیگ برتر پرتغال نشان بدهند. با این حال مهاجم ایرانی به واسطه گل‌هایی که با پیراهن ماریتیمو به ثمر رساند، انتقالی بزرگ به ژیل ویسنته را رقم زد که سهمیه لیگ اروپا گرفته اما کاسیانو پیشنهاد لیگ برتر خلیج فارس را در جیب دارد.

مهاجم جدید علیه دی‌کارمو و براندائو

پرسپولیس در سالهای گذشته مهاجمان خارجی زیادی را داشته که به جز گادوین منشا، ایمون زاید و تا حدی جری بنگستون، سایرین هرگز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. از بین مهاجمان خارجی، جونیور براندائو با ۷۰۰ هزار دلار به ایران آمد اما نمایش‌هایش به قدری ضعیف بود که در پایان نیم فصل از تیم کنار گذاشته شد. پیش از او دی کارموی برزیلی هم به ایران آمد و با یک گل زده به فولاد از پرسپولیس جدا شد. حالا کاسیانو در صورتی که انتقالش نهایی شود، ماموریت پاک کردن این خاطرات تلخ از مهاجمان برزیلی را خواهد داشت.