کد خبر: ۳۹۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۷

زاکانی: تهران «انباشتگی مشکلات» دارد

شهردار تهران گفت: اینکه تهران با انباشتگی مشکلات مواجه است و موضوع ایمنی آن تک بعدی نیست.

علیرضا زاکانی در اولین جلسه هیات امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که صبح امروز با حضور رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از موضوعات نیازمند اشراف است، گفت: اگر از گذشته اقدام هایی انجام شده است، ناظر به اجرای ‌برنامه ها و اگر هنوز در بخش هایی اقدامی انجام نشده باید برای برنامه ریزی آن بحث شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تهران با انباشتگی مشکلات مواجه است و موضوع ایمنی آن تک بعدی نیست، افزود: باید برای برنامه های آینده هیات امناء کمیسیون ویژه با حضور نمایندگان تشکیل شود و ناظر به وضع موجود و بررسی آنکه چه چیزی در گذشته تحویل گرفته شد و شهر در چه شرایطی است، اسناد بالادستی و سایر تکالیف موجود جدول بندی شفاف داشته باشیم.

زاکانی ادامه داد: ایمنی شهر تهران و اثرات آن مانند یک دومینو در سایر قسمت ها تسری پیدا می کند و ما بیش از همه چیز باید به آن دقت کنیم.

در این جلسه احکام اعضای هیات امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سوی شهردار تهران (رییس هیات امنا) به غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور به عنوان عضو حقیقی هیات امنا، حمیدرضا خانکه عضو حقیقی هیات امنا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران در هیات امنا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ابلاغ شد.

چالش های حوزه «بهسازی لرزه ای و مقاوم سازی» و تقسیم وظایف سازمانی در این بخش، سازوکار زمان برگزاری فصلی جلسه هیات امنا (هر ۳ ماه یک جلسه) و تشکیل کمیسیون ویژه برای پیگیری امور و «گزارش عملکرد و برنامه های آتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران» از دیگر موضوعاتی بود که در دستور اولین جلسه هیات امنای سازمان مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفت.

تدوین طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران (بررسی RFP)، ارتقاء ساختار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ارتباطات پایدار (از ۱۹ به ۳۲ دکل) از دیگر بخش های گزارش عملکرد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بود.