کد خبر: ۳۹۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۶

نماینده مجلس: رئیسی به وعده‌های پیش از انتخابات خود عمل نکرده است/ رفاقت زیاد مجلس با دولت نمی‌گذارد هیچ وزیری استیضاح شود

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد می‌گوید: رفاقت و صمیمت مجلس با دولت بسیار بالاست و همین تعامل باعث شده استیضاحی تاکنون اتفاق نیفتد. وقتی ۲۳۰ نماینده از مجلس یازدهم برای دعوت آقای رییسی به انتخابات ریاست جمهوری، نامه امضا می‌کنند، خیلی نمی‌توان انتظار استیضاح از آن‌ها داشت

بنای دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱، رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد است. دولت نیز مدعی است به رشد بیش از چهار درصد رسیده‌ است. این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که همچنان مردم از تورم بی‌سابقه که البته با جراحی اقتصادی دولت تشدید شده است، رنج می‌برند.

از طرفی، برخی معتقدند حال که حدود یک سال از عمر دولت گذشته، بهتر است شخص رییس جمهور دست به تغییر و تحولاتی بزند تا شاید شرایط به نفع مردم تغییر پیدا کند. غلامرضا نوری نماینده بستان‌آباد معتقد است اگر تغییر و تحول در دولت رخ ندهد، کار با گیر‌هایی که دارد به جلو پیش نخواهد رفت. او می‌گوید: برخلاف برخی که معتقدند دولت به خاطر فشار مجلس، حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار را برکنار کرد باید بگویم این‌طور نیست. خود دولت متوجه شده بود که کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشکل توام است و ضرورت دارد ترمیم صورت بگیرد، زیرا مجلس تا آن روز، حتی به وزیر کار کارت زرد هم نشان نداده بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا زمزمه استعفا و استیضاح وزرای بعدی هم جدی است؟ گفت: به نظر من، زمزمه نیست، بلکه بانگ بلندی است. اگر بنا باشد کار‌ها درست شود باید افراد شایسته و کارآمد در راس امور قرار بگیرند. اگر دولت این اراده را از خود نشان ندهد، چالش‌ها نخواهد گذاشت کار‌ها نظم و نسق پیدا کند.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید: برای تغییرات در کابینه، آقای رئیسی خودش باید دست به کار شود و در این راستا، منتظر مجلس ننشیند که نمایندگان هزینه آن را پرداخت کنند. رفاقت و صمیمت مجلس با دولت بسیار بالاست و همین تعامل باعث شده استیضاحی تاکنون اتفاق نیفتد. وقتی ۲۳۰ نماینده از مجلس یازدهم برای دعوت آقای رییسی به انتخابات ریاست جمهوری، نامه امضا می‌کنند، خیلی نمی‌توان انتظار استیضاح از آن‌ها داشت، هرچند رویکرد‌ها کم‌کم در حال تغییر است.

نماینده بستان‌آباد می‌گوید: متاسفانه نقاط ضعف در دولت سیزدهم بسیار زیاد است و این مشکلات بیشتر خودش را در تیم اقتصادی دولت نشان داده است که ضرورت تغییر در آن کاملاً حس می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در واکنش به اینکه رئیسی خبر از رشد اقتصادی بیش از چهار درصد داده است، می‌گوید: باید در این رابطه آمار رسمی بدهند آن هم با جزییات. من نمی‌دانم این رشد چهار درصد کجاست و بعید هم می‌دانم اتفاق افتاده باشد، اما برای باور جامعه باید شفاف آمار و ارقام ارائه کنند. به اعتقاد من، آقای رئیسی به شعار و وعده‌های پیش از انتخابات خود عمل نکرده است و امیدوارم مجموعه دولت سریع‌تر در پی جبران برآیند.