کد خبر: ۳۹۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۳

حدادعادل : از تجارب دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان الگویی خوب استفاده می‌کنیم

برنامه درسی رشته «معارف اسلامی و روابط بین الملل» به تصویب نهایی اعضای شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی رسید.

جلسه ۲۱۵ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به ریاست غلامعلی حداد عادل، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل شد، در ابتدای این جلسه حداد عادل در خصوص اهمیت تدوین رشته روابط بین‌الملل با رویکرد اسلامی و بومی و کاربرد آن در عرصه‌های مختلف اعم از کارشناسان و مدیران وزارت امور خارجه و تحلیل‌گران روابط بین‌الملل، تاکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن موفقیت آمیز دانستن تجربه دانشگاه امام صادق(ع) در تهیه برنامه‌های درسی و رعایت چهار موضع شورای تحول، تصریح کرد: از تجارب این دانشگاه به عنوان الگو به خوبی می‌توان استفاده کرد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه امام صادق‌(ع) این برنامه درسی را به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه کند تا ضمن اطلاع رسانی، برای برخی از کشورهای منطقه نیز ارسال شود.
سپس در ادامه، عناوین درس‌های پیشنهادی و سرفصل آنها توسط آقایان نصرت پناه، خانی وسعیدی به عنوان تیم تهیه‌کننده برنامه مذکور از دانشگاه امام صادق(ع) شرح داده شد و اعضای شورا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص این برنامه پرداختند.
در این جلسه، دروس و سرفصل‌های برنامه درسی کارشناسی ارشد پیوسته رشته «معارف اسلامی و روابط بین الملل» به تصویب نهایی اعضای شورا رسید.
شایان ذکر است کلیات این برنامه قبلا در جلسه ۲۱۴ شورای تحول به تاریخ دوم خرداد ۱۴۰۱ به تصویب اعضای شورای تحول، رسیده بود