کد خبر: ۳۹۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۰

مقام ایرانی به الجزیره: آماده توافق در عرض چند روز هستیم، به شرطی که آمریکا واقع‌بین باشد

یک مقام ایرانی بدون ذکر نام خود به شبکه الجزیره، گفت: «می‌توان به توافق قابل قبولی دست یافت، به شرطی که واشنگتن در مسأله رفع تحریم‌ها واقع‌بینانه رفتار کند. ما آماده توافق قوی و قابل قبولی در عرض چند روز هستیم و این مسأله نیازمند این است که آمریکا تصمیمات روشنی بگیرد.»
یک مقام ایرانی بدون ذکر نام خود به شبکه الجزیره، گفت که تهران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهد کرد و این واشنگتن بود که از توافق خارج شده و اجرای آن را متوقف کرد.

او در خصوص مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در دوحه نیز گفت که این مذاکرات ادامه خواهد داشت و دوحه در ادامه مسیر وین و هدف آن حل سریع و مبتکرانه اختلافات باقی مانده است.

این مقام ایرانی افزود:‌ «می‌توان به توافق قابل قبولی دست یافت، به شرطی که واشنگتن در مسأله رفع تحریم‌ها واقع‌بینانه رفتار کند. ما آماده توافق قوی و قابل قبولی در عرض چند روز هستیم و این مسأله نیازمند این است که آمریکا تصمیمات روشنی بگیرد.»

او سپس تأکید کرد که مسئولیت عدم نتیجه‌بخش بودن مذاکرات دوحه و وین متوجه دولت آمریکاست.

امروز همچنین خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و احیای برجام احتمالا بعد از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه دوباره آغاز خواهد شد. جو بایدن قرار است اواسط ماه جاری میلادی به سرزمین‌های اشغالی و عربستان سعودی سفر کند.