کد خبر: ۳۹۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۳۳

خرید آپارتمان در استانبول برای ایرانی‌ها چقدر تمام می‌شود؟

قیمت آپارتمان در استانبول از ۷۰ هزار یورو شروع می‌شود؛ یعنی تقریبا ۲.۵ میلیارد

فرارو: خرید آپارتمان در استانبول همزمان با رشد تورم ترکیه طی سال‌های اخیر بخشی از طرفداران خود را از دست داده است. با این تبلیغات زیادی برای خرید خانه در استانبول انجام می‌شود و اطلاعات گوگل نشان می‌دهد ایرانی‌ها هنوز پیگیر چند و، چون خرید آپارتمان در این شهر هستند. بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد کف قیمت خانه در استانبول از ۷۰ هزار یورو شروع می‌شود که الان معادل دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. در طرف مقابل خرید خانه در استانبول برای واحد‌های لوکس می‌تواند بیشتر از ۱۵ میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

هزینه خرید خانه در استانبول دست‌کم ۷۰ هزار یورو یعنی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. آپارتمان ۷۰ متری در منطقه آوجیلار استانبول با این قیمت فروخته می‌شود و یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای خرید خانه در استانبول به‌شمار می‌رود. این واحد فقط یک اتاق خواب دارد. در منطقه باشاک‌شهیر این شهر می‌شود آپارتمان ۱۰۰ متری با دو اتاق خواب را ۹۰ هزار یورو یعنی سه میلیارد و ۶۰ میلیون تومان خرید. در همین رنج قیمت گزینه‌های زیادی برای خرید خانه در استانبول دیده می‌شود. واحد ۷۰ متری در استانبول را ۸۱ هزار یورو یعنی دو میلیارد و ۷۵۴ میلیون تومان می‌فروشند که دوتا اتاق خواب و پارکینگ دارد، در محیط آپارتمان استخر دیده می‌شود و چشم‌انداز دریا جزو امکانات آن به‌شمار می‌رود. واحدی ۶۱ متری در دمیرتاش‌ استانبول نیز با همین قیمت فروخته می‌شود. بین آگهی‌های مربوط به فروش خانه در استانبول با گزینه‌ای ۴۷ متری روبرو می‌شویم، که در منطقه آوسالار واقع شده و برای خرید آن باید تقریبا سه میلیارد تومان کنار گذاشت. با سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود سراغ خرید آپارتمان ۵۵ متری در استانبول رفت که در منطقه کستل‌آلانیا واقع شده و دارای یک اتاق خواب است.


خرید آپارتمان در استانبول برای واحد‌های لوکس گاهی بیشتر از ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد. مثل آپارتمان ۹۵ متری که سه‌تا اتاق خواب دارد، در منطقه کادیکوی این شهر واقع شده و قیمت آن ۴۶۳ هزار یورو یعنی ۱۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. در منطقه لونت استانبول آپارتمان ۶۴ متری را ۴۳۰ هزار یورو یعنی ۱۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان می‌فروشند که دارای یک اتاق خواب است. در منطقه بویوک‌چکمجه استانبول آپارتمان ۱۶۳ متری با سه‌اتاق خواب را ۲۷۷ هزار یورو می‌فروشند. این رقم همین حالا معادل ۹.۵ میلیارد تومان محاسبه می‌شود. در منطقه مال‌تپه استانبول نیز آپارتمان ۷۷ متری با دو اتاق خواب را ۲۰۹ هزار یورو می‌فروشند که به‌پول خودمان معادل هفت میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان محاسبه می‌شود. با ۱۵۰ هزار یورو امکان خرید آپارتمان ۶۷ متری در باغچه‌شهیر استانبول وجود دارد که ارزش این خانه معادل پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است و در آن یک اتاق خواب قرار دارد.

هزینه خرید آپارتمان در استانبول برای ایرانی‌ها

منطقه

متراژ

تعداد اتاق

قیمت

کادیکوی

۹۵ متر

سه اتاق

۱۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

لونت

۶۴ متر

یک اتاق

۱۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان

بویوک‌چکمجه

۱۶۳ متر

سه اتاق

۹.۵ میلیارد تومان

مال‌تپه

۷۷ متر

دو اتاق

هفت میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان

باغچه‌شهیر

۶۷ متر

یک اتاق

پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

کستل‌آلانیا

۵۵ متر

یک اتاق

سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

آوسالار

۴۷ متر

یک اتاق

سه میلیارد تومان

دمیرتاش‌

۶۱ متر

یک اتاق

دو میلیارد و ۷۵۴ میلیون تومان

باشاک‌شهیر

۱۰۰ متر

دو اتاق

سه میلیارد و ۶۰ میلیون

آویجلار

۷۰ متر

یک اتاق

دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان