کد خبر: ۳۹۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۱

آتش بازی «مینیون‌ها، بازگشت گرو» در گیشه

انیمیشن «مینیون‌ها، بازگشت گرو» که دنباله انیمیشن «من نفرت انگیز است» موفق شد رکورد فروش افتتاحیه رو بشکند و با فروش ۱۰.۷۵ میلیون دلاری بالاتر از انیمیشن «منجمد ۲» در سال ۲۰۱۹ بایستد.

انیمیشن «مینیون ها، بازگشت گرو»، آتش بازی را در گیشه ها به راه انداخت و موفق شد خانواده ها و خردسالان را در سینماها کنار یکدیگر بیارود.

این انیمشن که دنباله انیمیشن «من نفرت انگیز» است در اکران پیش‌نمایش و یک روزه خود در ۳۳۵۰ سالن سینما در آمریکای شمالی به فروش ۱۰.۷۵ میلیون دلاری دست یافت و از روز جمعه شمار سالن‌های نمایش خود را به ۴۳۹۱ سالن افزایش خواهد داد.

بر اساس برآوردهای جدید فروش، افتتاحیه این انیمیشن چیزی حدود ۱۲۹ میلیون دلار خواهد بود که بالاترین فروش آغازین یک انیمیشن پس از انیمیشن «منجمد ۲» در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

قسمت اول این مجموعه انیمیشن‌ با عنوان «من نفرت‌انگیز» با فروش جهانی ۵۴۳ میلیون دلار در گیشه جهانی و «من نفرت انگیز ۲» در سال ۲۰۱۳ با فروش ۹۷۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان به کار خود پایان دادند.
«من نفرت انگیز ۳» نیز به فروش یک میلیارد دلار رسید. با این حال پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه تاکنون به دنباله مستقل «مینیون‌ها» تعلق دارد که در سال ۲۰۱۵ فروش آغازین ۱۱۵ میلیون دلاری را رقم زد و در نهایت به فروش ۱.۱ میلیارد دلاری در سینمای جهان دست یافت و هم اکنون در رتبه ۲۲، پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد.

قسمت جدید «مینیون‌ها» در مقایسه با فروش پیش‌نمایش آثار رقیب چون انیمیشن «لایتیر» (۵.۲ میلیون دلار) و «سونیک خارپشت ۲» (۶.۳ میلیون دلار)، عملکرد بسیار بهتری داشته و این موفقیت خوبی برای رونق دوبراه گیشه ها در این بخش است.

ژان-کلود ون دام، راسل برند، جولی اندروز، آلن آرکین، تراجی هنسون، میشل یئو، لوسی لاولس، دولف لاندگرن و دنی ترخو صداپیشگان انیمیشن جدید «مینیون‌ها: ظهور گرو» هستند.

«مینیون‌ها: ظهور گرو» پس از دو سال تاخیر در اکران به دلیل همه‌گیری کرونا،در تتلاش است همچون «الویس»، «دنیای ژوراسیک»، «تاپ گان: ماوریک» و «لایتیر» عملکرد موفقی در گیشه به ثبت برساند.