کد خبر: ۳۹۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۹

کلاهبرداری از زائران اربعین با شگرد «ارزان‌فروشی»

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: سوء استفاده از مراسم‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی همواره یکی از مهم‌ترین شیوه و شگردهای کلاهبرداران سایبری محسوب می شود و لازم است شهروندان در ایام اربعین مراقب سودجویان اینترنتی باشند.

شرکت در راهپیمایی اربعین همواره مورد توجه بسیاری از عزاداران حسینی در سراسر دنیا بوده و برخی سودجویان اینترنتی از این شور حسینی به نفع خود سوء استفاده کرده و با تبلیغات فراوان کاروان‌های غیررسمی و تقلبی اقدام به کلاهبرداری در این ایام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان روز شنبه در این باره گفت: این افراد سودجو عموما در تبلیغاتی پرحجم و انبوه از طریق شبکه‌های اجتماعی، پیامک و... اهداف شوم خود را دنبال کرده و برای جلب توجه و نظر مخاطبین، هزینه سفر را بسیار پایین‌تر از هزینه کاروان‌های رسمی و دارای مجوز اعلام می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود برخی از عزاداران حسینی در دام این شیادان اینترنتی گرفتار شوند.

سرهنگ محمد رضا فدائیان ادامه داد: در اکثریت موارد این کلاهبرداران اینترنتی به منظور موجه جلوه دادن خود، به اخذ کلیه مدارک و اطلاعات شخصی از قبیل تصویر کارت ملی، گذرنامه و... اقدام می‌کنند که این امر بسیار خطرناک بوده و علاوه بر خسارت و ضرر مالی برای شهروندان، ممکن است با سوء استفاده از این مدارک، اعمال مجرمانه دیگری نیز با اطلاعات شخصی آن‌ها انجام شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: لازم است هموطنان با حفظ هوشیاری، اخبار مربوط پیاده‌روی اربعین را از مبادی رسمی دنبال کرده و برای شرکت در این مراسم دینی و اعتقادی، تنها از طریق کاروان‌ها و موسسات مجاز و مورد تایید سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام کنند.