کد خبر: ۳۹۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۲

رئیس پلیس راهور: با سلام و صلوات از تعداد تصادف و کشته‌ها کم نمی‌شود/ از ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز طی ۱۵ سال حتی یکی اصلاح نشد/ خودروسازها از درآمد میلیاردی چقدر برای ایمنی خودرو هزینه می‌کنند؟ / رسانه ها اسقاط خودرو را مطالبه کنند

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: ۱۸ درصد افرادی که در تصادفات کشته می شوند کمتر از ۱۸ سال هستند و هیچ نقشی ندارند.
رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: ۱۸ درصد افرادی که در تصادفات کشته می شوند کمتر از ۱۸ سال هستند و هیچ نقشی ندارند.

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: ما در شرایطی هستیم که باید صادق صحبت کنیم و از تعارف کردن پرهیز کنیم؛ تصادفات به عامل انسانی و خودرو برمی‌گردد.

وی ادامه داد: تصادفات به راه و جاده برمی گردد؛ حتی قوانین ما در این زمینه کافی و بازدارنده نیست، آن‌جایی که فردی می‌گوید می‌زنم دیه می‌دهم، قانون مشکل دارد.‌

رییس پلیس راهور فراجا گفت: امروز سبد ورودی خودروی ما شده است مانند دهانه قیف؛ همه می‌خواهند خودرو تولید کنند اما به ته قیف توجه نمی کنند. تاکی ما تعارف کنیم و حرف نزنیم.

در سال ۸۳، ۵هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز داشتیم در سال ۹۸ هم همین مقدار بود. افراد در این نقاط هر روز کشته می شوند. تاکی باید ببینیم که جاده اصلی جداکننده ندارد و خودروها رخ به رخ می شوند و خودرو منفجر می شود و هیچ کسی قادر نیست این ماشین را خاموش کند.

هر روز در این محورها و نقاط حادثه خیز حادثه می دهیم چطور ویروس کرونا می آید همه دنیا بسیج می شوند که این بیماری رفع شود کرونا کشته می دهد تصادف هم کشته می دهد کرونا تمام می شود اما تصادفات همچنان وجود دارد.  همه دولت‌ها به استناد ماده ۱۰۸ باید اقدام می کردند همه دولت ها باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: با سلام و صلوات کار پیش نمی رود. و بعد هم در پایان از هم تقدیر و تشکر کنیم. با ساده ترین کارها این اقدامات انجام شدنی است و فقط یک اراده لازم دارد.

رییس پلیس راهور فراجا خطاب به خبرنگاران گفت: شما زبان مردم و چشم و گوش مردم هستید صدای مردم خیلی اوقات به مسئولان نمی رسد شما این موضوعات را به ما منتقل می کنید.

سردار هادیانفر تصریح کرد: می گویند ۱۶۴ برنامه ایمنی و کیفیت دارند اما ما در عمل هیچ چیزی نمی بینیم. ورق فولاد، ایربگ، ترمز، همه نقص فنی دارند ولی هیچ کدام اصلاح نمی شود و فقط تولید می کنند. باید به جان مردم اهمیت داده شود دو هزار میلیارد در روز درآمد دارید چقدر برای ایمنی هزینه کرده اید. خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را مطالبه کنند. باید بحث اسقاط وسیله خودرو را مطالبه کنید

وی تاکید کرد: یک شخص درباره سن فرسودگی خودرو شکایت کرده و دیوان رای داده است و مبنا را معاینه فنی گذاشته است کدام معاینه فنی؟ بروید در اطراف تهران ببینید سیخ کباب در اگزوز می کنند و تست معاینه فنی می گیرند اینها با جان مردم سر و کار دارند بعد به من می‌گویند از معاینه فنی حمایت کنید.

او ادامه داد: باید به تصادفات اهمیت دهیم ۱۸ درصد افرادی که در تصادفات کشته می شوند کمتر از ۱۸ سال هستند و هیچ نقشی ندارند.ما در اجرای قانون مکلف هستیم اما به نفع مردم.