کد خبر: ۳۹۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۴

تداوم خیزش گرد و خاک در شرق و جنوب غرب کشور؛ رگبار باران در ۳ استان

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق و جنوب غرب کشور و تشدید ناپایداری‌های جوی و رگبار و رعد وبرق در سه استان خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: تا روز سه‌شنبه(۲۵ مردادماه) در جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد و در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه(۲۷ و ۲۸ مردادماه) با شدت یافتن ناپایداری‌ها، در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان در پنج روز آینده در شرق کشور و برخی نقاط جنوب غرب کشور تداوم وزش باد شدید گاهی گردوخاک را خواهیم داشت و شرق دریای عمان نیز در این مدت مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ مردادماه) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۶ مردادماه ماه) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد و در اواخر وقت وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۴ و۲۵ ماه) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.