کد خبر: ۳۹۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۳

مهلت ۳ روزه فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ایران

بعد از تعلیق السالوادور و هند، حالا مکانیزم تعلیق برای ایران فعال شده است.

فیفا و AFC طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران بابت دخالت نهاد ثالث (بعضی از نمایندگان مجلس) در انتخابات فدراسیون فوتبال تذکر داده اند و فدراسیون فوتبال را به رعایت اصول و الزامات فیفا و AFC مطابق مواد اساسنامه ۱۴-۱، ۱۹-۱ و ۱۹-۲ فیفا و مواد اساسنامه ۱۰-۱، ۱۵-۱ و ۱۵-۲ AFC) ارجاع داده است که بر اساس آن فدراسیون فوتبال باید مستقل باشد و خود را از هرگونه مواضع سیاسی ناروا و یا هرگونه نفوذ شخص ثالث مجزا کند. به خصوص اعضای هیات رئیسه فدراسیون باید بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و بدون نفوذ نهاد های سیاسی و خارجی و طی یک روند تضمین شده، دموکراتیک و عادلانه انتخاب شوند.

در نامه فیفا به فدراسیون فوتبال آورده شده است با توجه به جدی بودن تخلف که در بعضی از سخنان عنوان شده از طرف نهادهای ثالث که در اختیار ماست ما از فدراسیون فوتبال ایران تقاضا داریم تا گزارش مکتوب در مورد جزئیات موضوع فوق الذکر را تا حداکثر تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۲۲ برابر با ۲۹ مرداد به فیفا و AFC ارائه کند.

لازم به ذکر است در نامه ارسالی فیفا و AFC بعضی از مصاحبه های نمایندگان مجلس و مسئولان جهت راستی آزمایی به فدراسیون فوتبال ارسال شده است.