کد خبر: ۳۹۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۳۷

۶ راه برای جلوگیری از تقریبا تمام سرطان‌ها

در پس جمله «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» حقیقتی نهفته است. برخی غذا‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. سعی کنید از گوشت‌های فرآوری شده (سوسیس و بیکن) و غذا‌ها اجتناب کنید یا مصرف آن را کاهش دهید. هم چنین، مصرف غذا‌هایی با مقادیر بالای قند و کربوهیدرات را کاهش دهید.    
فرارو: سرطان پس از بیماری قلبی دومین عامل مرگ و میر در ایالات متحده است در حالی که هیچ راه مطمئنی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد انتخاب‌های مرتبط با سبک زندگی و اقداماتی برای کمک به کاهش خطر وجود دارند.

در ادامه به شش راه برای کمک به کاهش احتمال ابتلا به سرطان اشاره خواهیم کرد:


۱-چگونه پیشرفت در درمان و فناوری به تشخیص و پیشگیری سرطان کمک می‌کند

تشخیص زودهنگام می‌تواند زندگی شما را نجات دهد. استفاده از فناوری‌هایی مانند غربالگری سرطان از جمله تست تشخیص زودهنگام چند سرطانی می‌تواند به شما کمک کند سرطان را زودهنگام کشف کرده و به طور بالقوه خطر مرگ ناشی از آن را کاهش دهید. برای درمان، اکنون گزینه‌های بیش‌تری در دسترس هستند. یافتن دارو‌هایی که به طور مستقیم سرطان را هدف قرار می‌دهند رایج‌تر است.

در گذشته، درمان گاهی اوقات شامل دارو‌هایی می‌شد که به سلول‌های غیر سرطانی (سالم) آسیب می‌رساند. چرا این یک تغییر بازی در درمان سرطان است؟ زیرا سلول‌های سالم به شما کمک می‌کنند تا با سایر عفونت‌ها مبارزه کنید و منجر به بروز عوارض کم‌تری برای سلامتی می‌شود که می‌تواند وضعیت سلامتی شما را در حین دریافت درمان تشدید یا مختل کند.

۲-تاریخچه و پیشینه خانوادگی خود را بدانید

آیا پیشینه ابتلا به سرطان در میان اعضای خانواده شما وجود داشته است؟ اگر پاسخ «بله» است این اطلاعات را با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود به اشتراک بگذارید. اگر فردی در خانواده شما سرطان داشته ممکن است شما نیز در معرض خطر ابتلا به آن باشید. یک ارائه دهنده در مورد واجد شرایط بودن شما برای غربالگری و آزمایش سرطان صحبت خواهد کرد.

۳-آمار خود را بدانید

میزان نامتناسبی از سرطان‌های خاص در جمعیت‌های خاص دیده می‌شود. دانستن خطرات بیماری و دلیل آن مهم است. این موضوع اغلب به دلیل‌عدم دسترسی به مراقبت، سواد بهداشتی محدود و بی‌اعتمادی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی است. به یاد داشته باشید که شما همواره بهترین مدافع سلامتی خود هستید.

۴-مشروبات الکلی ننوشید

عدم نوشیدن مشروبات الکلی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. نوشیدنی الکلی خطر ابتلا به سرطان را در شما به طرق مختلف افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند بر هورمون‌هایی مانند استروژن که مسئول رشد سلولی هستند (هر چه رشد بیش‌تر باشد احتمال خطا در سلول افزایش می‌یابد) و توانایی شما در جذب مواد مغذی از جمله ویتامین‌های K، D و E که در برابر ابتلا به سرطان از شما محافظت می‌کنند تاثیر بگذارند.

الکل حاوی ماده‌ای به نام (اتانول) است که به ماده سرطان زا (ماده‌ای که ظرفیت بالقوه ایجاد سرطان را دارد) تجزیه می‌شود.

۵-مواد غذایی طبیعی و فیبردار بیش‌تری بخورید

در پس جمله «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» حقیقتی نهفته است. برخی غذا‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. سعی کنید از گوشت‌های فرآوری شده (سوسیس و بیکن) و غذا‌ها اجتناب کنید یا مصرف آن را کاهش دهید. هم چنین، مصرف غذا‌هایی با مقادیر بالای قند و کربوهیدرات را کاهش دهید.

۶-استعمال دخانیات را کنار بگذارید

سیگار مواد شیمیایی مضر را وارد ریه‌های شما می‌کند که در نهایت به سلول‌ها (از جمله سلول‌های محافظت کننده در برابر سرطان) در داخل بدن شما آسیب می‌رساند. همان طور که می‌توانید تصور کنید سیگار عامل شماره یک سرطان ریه است