کد خبر: ۳۹۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۲۵

معرفی سلاح کی‌روش مقابل غول شکست ناپذیر

فارس نوشت: رسانه انگلیسی در گزارشی به وضعیت تیم ملی ایران برای تقابل با اروگوئه پرداخت.

سایت «اسپورت مول» انگلیس قبل از دیدار تیم ملی ایران با اروگوئه به وضعیت یوزها برای آماده سازی در راه جام جهانی 2022 پرداخت.

این رسانه انگلیسی زبان نوشت: ایران به لطف عملکرد چشمگیر در مسابقات مقدماتی جام جهانی برای سومین بار متوالی راهی این تورنمنت بزرگ فوتبالی شد.

علیرغم اینکه ایران با تیم هایی مانند کره جنوبی، امارات و عراق رقابت سخت تری داشت، موفق شد با کسب 8 پیروزی و 25 امتیاز از 10 بازی خود، با یک تساوی و یک شکست در دو بازی خود با کره جنوبی، در صدر گروه قرار بگیرد و راهی جام جهانی شود.

این عملکرد ایران تحت مدیریت دراگان اسکوکیچ بود، اما ایران اکنون با انتصاب کارلوس کی روش و اخراج اسکوچیچ وارد دوره جدیدی شده و کی روش جمعه اولین بازی خود را به عنوان سرمربی تیم ملی مقابل اروگوئه تجربه می‌کند.

آنها اکنون قصد دارند با سرمربی جدید شروعی پیروزمندانه داشته باشند تا قبل از بازی با سنگال در هفته آینده اعتماد به نفس خود را در اردوی اتریش بالا ببرند.

اروگوئه با هدف ادامه روند شکست ناپذیری خود تحت مدیریت دیگو آلونسو، که در نوامبر پس از 15 سال جایگزین اسکار تابارز شد، این سفر را انجام داد و اروگوئه در آن زمان در خطر از دست دادن راهیابی به جام جهانی بود.

در حالی که تنها چهار بازی باقی مانده از گروه آمریکای جنوبی باقی مانده بود، اروگوئه تنها 16 امتیاز داشت اما انتصاب سرمربی جدید تاثیری فوری داشت زیرا آنها با پیروزی های متوالی مقابل پاراگوئه و ونزوئلا پس از پایان سال، مدعی صعود شدند.

روند بهبود آنها همچنان ادامه پیدا کرد زیرا اروگوئه 4 بازی باقی مانده اش را برنده شد. شکست دادن پرو و شیلی به ترتیب با نتایج 1-0 و 2-0 در بازی‌های پایانی، آنها به جام جهانی رساند.

پس از آن کامبک بزرگ، اروگوئه بازی‌های دوستانه‌ای در ماه ژوئن انجام داد و آنها به شروع بدون شکست در دوره جدید خود ادامه دادند و مکزیک و پاناما را به ترتیب با نتایج 3-0 و 5-0 شکست دادند.

تیم آلونسو پس از پیروزی در 6 بازی از هفت بازی خود در سال جدید، پر از اعتماد به نفس است و هدف خود را ادامه روند شکست ناپذیری تا ابتدای مسابقات جام جهانی می داند.

هر دو طرف احتمالاً با ترکیبی که برای جام جهانی فراخوانده اند، ترکیب اصلی خود را با قدرت کامل به میدان خواهند رفت. ایران با حضور بازیکنانی مانند مهدی طارمی و سردار آزمون، تهدید بزرگی برای اروگوئه است. این دو بازیکن با زدن 27 و 40 گل ملی به ترتیب در خط مقدم قرار دارند.

علیرضا جهانبخش وینگر فاینورد یکی دیگر از بازیکنان خطرناک ایران است و احتمالاً از همان ابتدا از سمت چپ بازی خواهد کرد، در حالی که سامان قدوس از برنتفورد به دنبال ارائه کیفیت بیشتری از پست هافبک خواهد بود.

اروگوئه نتوانسته است از ادینسون کاوانی مهاجم کهنه کار دعوت کند که به تازگی به والنسیا پیوسته است، چون از لحاظ بدنی آماده نیست. اما هنوز هم لوئیس سوارز، بهترین گلزن تاریخ و داروین نونز، بازیکن جدید لیورپول را در خط حمله اش دارد.

فدریکو والورده یکی دیگر از ستاره‌های آینده اروگوئه است که شروعی چشمگیر در لالیگا با رئال مادرید داشت، او با سه گل و یک پاس گل در 6 پیروزی متوالی رئال نقش موثر داشت. رودریگو بنتانکور، ستاره تاتنهام در کنار مانوئل اوگارته یا لوکاس توریرا احتمالا نقش مهمی در خط میانی بازی خواهد کرد.

مدافعان باتجربه دیگو گودین، خیمنز و سباستین کوتس همگی در این تیم غایب هستند، به این معنی که رونالد آرائوخو از بارسلونا در خط دفاعی در کنار بازیکنانی مانند مارتین کاسرس و ماتیاس وینا به شدت مورد اعتماد خواهد بود.