کد خبر: ۳۹۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۸

مقام قطری : دوحه خواستار حصول توافق عادلانه درخصوص برنامه هسته‌ای ایران است

ایرنا نوشت: محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون وزیر خارجه در امور منطقه قطر گفت: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر لزوم دستیابی به توافق عادلانه در خصوص برنامه هسته ای ایران تاکید کرد.

محمد بن عبدالعزیز امروز پنجشنبه در گفت وگو با روزنامه الشرق قطر این مطلب را ابراز داشت.

این مقام قطری ضمن اظهار این مطلب افزود : امیر قطر در این خصوص تاکید کرد که باید دغدغه های تمامی طرف های ذیربط در نظر گرفته شود.

معاون وزیر خارجه قطر همچنین خاطرنشان کرد : شیخ تمیم بن حمد در سخنرانی خود بر لزوم تضمین حق ملت ایران در استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف مسالمت آمیز تاکید کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر سه‌شنبه شب در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دستیابی توافق عادلانه در زمینه برجام ابراز امیدواری کرد و گفت: شورای امنیت باید در قبال ملزم کردن اسرائیل برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی مسؤولیت پذیر باشد.

امیر قطر درخصوص بحران انرژی نیز افزود که با بحران انرژی بی سابقه‌ای روبرو هستیم و حدود یک میلیارد نفر بدون منبع کلیدی مورد اعتماد انرژی به سر می‌برند.

امیر قطر افزود: پیچیدگی‌های جنگ روسیه و اوکراین را درک می کنیم و خواستار آتش بس و تلاش برای یافتن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز هستیم.