کد خبر: ۳۹۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۵
دنیای اقتصاد:

کسب‌وکارهای آنلاین در پی قطعی اینترنت چقدر خسارت دیدند؟

دنیای اقتصاد نوشت: بالغ بر ۱۰ میلیون کسب‌وکار خرد در بستر اینستاگرام فعالیت دارند و بر اساس اعلام نت‌بلاکس خسارت ناشی از قطعی اینترنت در ایران چیزی در حدود ۱.۵ میلیون دلار برای هر ساعت برآورد می‌‌شود.
دنیای اقتصاد در گزارشی به خسارتی که کسب‌وکارهای آنلاین در زمان قطع اینترنت متحمل می‌شوند پرداخته و نوشته است: دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت، با شدت زیادی مختل شده است. آخرین شبکه‌های اجتماعی فعال در ایران -یعنی اینستاگرام و واتس‌اپ- هم فیلتر شدند.

بر این اساس نت‌بلاکس، سازمان غیردولتی ناظر بر اینترنت در جهان این موضوع را تایید کرده است و خسارت ناشی از قطعی اینترنت در ایران را چیزی در حدود ۱.۵ میلیون دلار برای هر ساعت برآورد می‌کند.

این سازمان در ادامه تایید کرد که دسترسی به واتس‌اپ و اینستاگرام در ایران محدود شده است.

دنیای اقتصاد در بخشی از این گزارش به درآمدزایی بسیاری از کاربران ایرانی از اینستاگرام اشاره کرده و نوشته: فیلترینگ اینستاگرام که حالا دیگر به بستری برای درآمدزایی بسیاری تبدیل شده، نگرانی جدی کسب‌وکارهای فعال در این شبکه اجتماعی را به دنبال داشته‌است. طبق آماری که در سال گذشته منتشر شد، بالغ بر ۱۰ میلیون کسب‌وکار خرد در بستر این شبکه اجتماعی فعالیت دارند. این در حالی است که از روز پنج‌شنبه اپ‌استورها نیز از فیلترینگ و اختلالات موجود مصون نماندند؛ حالا دو اپ‌استور مهم گوگل‌پلی و اپ‌استور اپل از دسترس کاربران ایرانی خارج شده‌اند. بعضی کارشناسان معتقدند که ممکن است این قطعی‌ها دائمی باشد.