کد خبر: ۳۹۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۵۰

چرا ناطق نوری از مجمع تشخیص حذف شد؟

رهبر انقلاب در روز‌های گذشته اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را معرفی کردند که نام علی‌اکبر ناطق نوری و حسن روحانی در آن به چشم نمی‌خورد.
قرن‌نو: طی چند روز گذشته، رهبر انقلاب در حکمی اعضای دوره جدید مجمع تشخیص را معرفی کردند. بر همین اساس، محمود احمدی‌نژاد که پیش‌بینی‌ها حاکی از حذف او بود، عضویتش در این نهاد سیاسی تمدید شد و از سوی دیگر نام برخی چهره‌ها، چون ناطق‌نوری در آن دیده نشد.

محمد عطریانفر درباره عدم حضور ناطق نوری در دوره جدید مجمع گفت: «نمی‌دانم علت حذف نام آقای ناطق نوری چه بود چرا که ایشان جزو چهره‌های شاخص کشور هستند. انتظار این بود که اقای ناطق‌نوری با سابقه درخشان خود در لیست اعضا باشند، امیدوارم علت عدم درج اسم ایشان ناشی از عدم تمایل خود ایشان باشد، ولی اگر غیر از این باشد، خیلی مایه خسارت است.»

اما، یک منبع آگاه اعلام کرد حذف ناطق نوری از مجمع تشخیص بنابر خواست خودش بوده است.


به نظر می‌رسد ناطق نوری بعد از دوران غیبت دیگر تصمیم خود را بر عدم حضور در مجمع تشخیصی که ریاستش با آملی لاریجانی باشد را گرفته است، همان دلیلی که این روز‌ها درباره عدم حضور روحانی در جمع اعضای مجمع تشخیص دیده می‌شود.

اما این عدم حضور را باید پایانی بر سیاست ورزی ناطق دانست یا او حالا در قامت یک چهره سیاسی مستقل اکت‌های سیاسی خواهد داشت؟