کد خبر: ۳۹۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۹۷

ماکان آریا پارسا کلاهبرداری موسسات آموزشی را خیانت به کشور می داند


به نقل از سایت با مردم، ماکان آریا پارسا کلاهبردار هایی که در حوزه آموزشی فعالیت می کنند را خائن دانسته و معتقد است که این افراد به آرامی زیرساخت های آموزشی و پژوهشی کشور را نابود می کنند. متاسفانه دیده می شود که این روزها دوره ها و آموزش های مجازی با کیفیت پایین و یا حتی بدون کیفیت توسط بعضی موسسات آموزشی ارائه می شود. اگر بخواهیم مثالی در این باب ذکر کنیم می توان به برخی موسسات کنکوری اشاره نمود. این موسسات کنکوری با فریب دادن جوان هایی که قصد ورود به دانشگاه را دارند، پول های زیادی را به جیب می زنند. متاسفانه محتوای آموزشی ارائه شده توسط این موسسات کیفیت مطلوبی نداشته و خروجی و نتیجه قابل قبولی برای مصرف کنندگان به دنبال ندارد. عدم کیفیت محتواهای آموزشی سبب می شود که این افراد به نتیجه مطلوب خود دست نیافته و از خریدی که انجام داده اند ناراضی باشند.

متاسفانه علی رغم تلاش مسئولان برای مقابله با چنین موسسات کلاهبردار، مشاهده می شود که هر روز بر تعداد آن ها اضافه می شود. شما می توانید نمونه های مشابهی از این نوع کلاهبرداری ها را در موسسات آموزش عالی و فنی و حرفه ای، موسسات آموزش مجازی و یا رشد و توسعه فردی و اجتماعی مشاهده نمایید. دکتر ماکان آریا پارسا این نوع کلاهبرداری ها را مخرب برای سیستم آموزشی کشور دانسته و اعتقاد دارد که با ادامه کار چنین شرکت هایی امکان ارائه آموزش های با کیفیت و حرفه ای به همه افراد جامعه میسر نخواهد بود. به طور کلی می توان گفت که کلاهبرداری موسسات آموزشی یکی از صورتهای خاص جرم کلاهبرداری است. باید توجه داشته که جرم کلاهبرداری در قانون هم دارای مجازات سنگین است.

به نظر دکتر ماکان آریا پارسا مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد، این موسسات آموزشی به کمک تبلیغات جذاب و پر زرق و برق تلاش می کنند افراد را مجاب کنند که آموزش های آن ها فوق العاده منحصر به فرد بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. یکی از ترفندهایی که این گونه موسسات برای افزایش فروش محصولات بی کیفیت خود به کار می برند معرفی افراد موفقی است که از آموزش های آنها استفاده کرده و توانسته اند به نتایج قابل قبولی دست یابند. به عنوان مثال اگر موسسه آموزشی یک موسسه کنکوری باشد، رتبه های برتر کنکور را تشویق می کند که عامل موفقیت خود را استفاده از منابع آموزشی آن ها معرفی کنند. یا حتی اگر شرکت آموزشی موردنظر یک موسسه آموزشی مهارت محور باشد، افرادی را معرفی می کند که به واسطه ی آموزش های آن ها توانسته اند به مشاغل پردرآمد دست پیدا کنند اما تمامی این ویدیوها ساختگی می باشد.

کلاهبرداری در حوزه آموزش، به اعتقاد ماکان آریا پارسا مخرب اکوسیستم آموزش کشور است

 

ماکان آریا پارسا کلاهبردار هایی که در حوزه آموزشی فعالیت می کنند را افرادی می داند که تاثیرهای منفی زیادی بر افراد جامعه و ... می گذارند. اگر به خوبی به مساله نگاه کنیم، افرادی را می بینیم که با شور و اشتیاق خاصی محتواهای آموزشی را از برخی موسسات آموزشی کلاهبردار خریداری می کنند. هدف این افراد از خریداری محتواهای آموزشی متفاوت است. دکتر آریا پارسا معتقد است که بعضی با هدف ورود به دانشگاه یک پک آموزشی از یک موسسه کنکوری خریداری می کند، برخی دیگر با هدف ورود به بازار کار و مهارت آموزی اقدام به تهیه این آموزش ها می کنند. بعد از اینکه این افراد محتواها را استفاده کردند و متوجه شدند که آموزش های خریداری شده فاقد کیفیت هستند و با کمک آن ها نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت. پس از درک این موضوع که آنها در دام کلاهبرداری یکسری موسسات آموزشی افتاده اند، ناامیدی آن ها را فراگرفته و تصور می کنند که تمام موسسات آموزشی موجود کلاهبردار هستند و دیگر قدمی در جهت آموزش و کسب مهارت بر نمی دارند.

ماکان آریا پارسا کلاهبرداری در حوزه آموزشی را از جهات مختلفی برای جامعه مضر دانست و معقتد است که خریداران محتواهای آموزشی بی کیفیت از دو نظر متضرر می شوند. مطمئنا یکی از ضررهایی که مشتریان موسسات آموزشی کلاهبردار متحمل می شوند ضرر مالی است. چرا که سرمایه خود را صرف یک محتوای آموزشی بی کیفیت نموده اند. ضرر دیگر این گونه شرکت ها و موسسات، ناامید ساختن مشتریان و کشتن انگیزه رشد و پیشرفت در آنهاست. در واقعیت افرادی که در دوره های آموزشی بی کیفیت شرکت می کنند، به گونه ای شکست را در اولین گام مهارت آموزی خود تجربه می کنند. این شکست سبب می شود که ذهنیتی منفی نسبت به تمام موسسات آموزشی موجود پیدا کرده و تصور  کنند که همه آنها کلاهبردار هستند.

نظر دکتر ماکان آریا پارسا در رابطه با برخورد با این گونه موسسات کلاهبردار این است که افراد قبل از اقدام به خرید دوره های آموزشی حضوری یا مجازی از وجود مجوزهای قانونی و سابقه شرکت اطمینان حاصل نمایند. همچنین بهتر است نسبت به حرفه ای بودن اساتید آموزش دهنده و سابقه آنها نیز قبل از خرید مطمئن باشند.