کد خبر: ۳۹۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۷

مردم استان تهران چقدر واکسن زدند؟

فارس نوشت: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت:‌بیش از ۴ میلیون نفر دز چهارم یا یادآور را دریافت نکرده‌اند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره «آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان تهران»، بیان داشت: تاکنون در استان تهران دز سوم به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده و دز چهارم حدود ۸۵۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد:‌با توجه به میزان دز دومی که در استان تهران تزریق کردیم، جمعیتی برابر با ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است؛ بنابراین نشان می‌دهد فاصله ما برای تکمیل دز یادآور مقداری نسبت به دز قبلی کمتر است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: البته آمار استان تهران نسبتا به سایر استانها بالاتر است، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم و قریب ۴ میلیون نفر دز دوم را دریافت کردند اما هنوز دز سوم را دریافت نکرده‌اند.

زالی با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون نفر در استان تهران دز یادآور چهارم دریافت نکردند، گفت: با توجه به آمادگی مراکز واکسیناسیون، مردم نسبت به تزریق این دز اقدام کنند.