کد خبر: ۳۹۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۹

مسکو متهم کردن روسیه درخصوص نورداستریم را احمقانه خواند/روسیه پرونده"تروریسم بین‌المللی"باز کرد

ایسنا نوشت: کرملین متهم کردن مسکو به دست داشتن در ایجاد مشکل در خط لوله گاز نورد استریم را احمقانه و مضحک خواند.

به نقل از تاس، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت، ادعاهای غرب درباره دخالت روسیه در اقدامات خرابکارانه علیه خطوط لوله نورد استریم احمقانه و مضحک است.

او در توییتر خود نوشت: یکی از روایت‌های غربی این است که روس‌ها مازوخیست‌ هستند. سرگرمی‌های مورد علاقه آنها این است که خود را بمباران کنند، خطوط لوله خود را در دریای بالتیک منفجر کنند و غیره. مضحک؟ بله. احمقانه؟ بله. اما بخشی از مردم غرب این ایده را می‌پذیرند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم گفت: "طرح چنین نسخه‌هایی کاملاً قابل پیش بینی و همچنین احمقانه و پوچ است."

وی خاطرنشان کرد که شرایط اضطراری در خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ یک معضل بزرگ برای روسیه است.

پسکوف تصریح کرد: این یک مشکل بزرگ برای ما است. هر دو خط نورد استریم با گاز پر شده است، کل سیستم آماده پمپاژ گاز است و این گاز بسیار گران است. او با تکرار سحنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که گفته بود این گاز برای مصارف داخلی و ایجاد تعادل در داخل فدراسیون روسیه گفت رئیس جمهور پوتین گفته بود که اگر بعداً به خود آمدید، به خاطر داشته باشید که گاز ۱۰۰٪ وجود نخواهد داشت، بلکه فقط نیمی از آن وجود خواهد داشت.

این مقام کرملین تاکید کرد: این گاز هزینه زیادی دارد، اکنون این گاز به هوا می‌رود.

پسکوف با اشاره به نورد استریم ۱ و مشکلات توربین‌ها که توسط اروپایی‌ها راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: اکنون هر دو خط [خط لوله] از سرویس خارج شده‌اند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به بایدن هشدار داد و گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید به این سوال پاسخ دهد که آیا ایالات متحده تهدید خود را در ۲۵ و ۲۶ سپتامبر زمانی که یک وضعیت اضطراری در سه خط نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ که به عنوان پارگی گزارش شد، انجام داد یا خیر.

او سپس ویدئویی از سخنرانی بایدن را منتشر کرد و گفت: اظهارات او با یک وعده همراه بود. فرد باید در قبال سخنان خود مسئول باشد. اروپا باید حقیقت را بداند!

رسانه‌های محلی روسیه گزارش دادند که مقامات روسیه پرونده"تروریسم بین‌المللی" را به دلیل نشت گاز از خطوط نورد استریم باز کرده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های روسی، مقامات این حادثه را به عنوان یک "اقدام تروریستی بین‌المللی" بررسی خواهند کرد.

سه نشت در خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ در زیر دریای بالتیک تایید شده است. خط لوله نورد استریم ۲ متعلق به روسیه که منشا آن روسیه است و از زیر دریای بالتیک به آلمان می گذرد، برای دو برابر شدن حجم گاز ساخته شده است. با این حال، به محض پایان ساخت و ساز، آلمان تصمیم گرفت عملیات را پس از شروع جنگ روسیه در فوریه امسال متوقف کند. روسیه جریان گاز از خط لوله نورد استریم ۱ را در اوت متوقف کرد.