کد خبر: ۳۹۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۲

پوتین سند الحاق چهار منطقه اشغالی اوکراین به روسیه را امضا کرد

بعد از سخنرانی پوتین، تمام اسناد الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به امضا رسید و رئیس‌جمهور روسیه هم آن‌ها را امضا کرد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مراسم امضای اسناد الحاق مناطق جدید به روسیه که در کاخ کرملین در حال برگزاری است، در اعلام حمایت از الحاق مناطق جدید به روسیه گفت: «مردم انتخاب خود را انجام داده‌اند. دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا سرنوشت مشترکی با روسیه دارند». وی افزود: مردم این مناطق برای همیشه شهروند روسیه می‌شوند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با تکرار این که «برای حفاظت از سرزمین خود از هر وسیله‌ای که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم»، از کی‌یف خواست فوراً آتش‌بس کند و به مذاکرات بازگردد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین افزود: غرب می‌خواهد روسیه مستعمره باشد، آن‌ها ما را برده می‌بینند. برای آن‌ها (غربی‌ها) بسیار مهم است که همه کشور‌ها حاکمیت خود را به نفع آمریکا تسلیم کنند. غرب هر کاری می‌کند تا سیستم استعمار نو حفظ شود.

او در ادامه در اشاره به خلف وعده غرب در خصوص عدم گسترش ناتو گفت: وعده عدم گسترش ناتو به شرق به یک فریب کثیف تبدیل شده است. این غرب بود که اصل تخلف‌ناپذیری مرز‌ها را زیر پا گذاشت و حالا تصمیم می‌گیرد چه کسی حق تعیین سرنوشت خود را دارد و چه کسی ندارد. غرب هیچ حق اخلاقی برای صحبت درباره دموکراسی ندارد.

پوتین سپس با تاکید بر این که «روسیه تمدنی بزرگ است که یک هزار سال دوام آورده است»، گفت اکنون شاهد گسترش روس‌هراسی توسط غرب، همانطور که تلاش می‌کند تا فرهنگ نئولیبرالی خود را به عنوان الگو پیش ببرد، هستیم. نظم جهانی غرب آزاد نیست، ریاکارانه و پر از دروغ است.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنرانی قبل از امضای اسناد الحاق مناطق جدید به این کشور، گفت: روس‌هراسی غرب چیزی جز نژادپرستی نیست. ایالات متحده اساساً در حال اشغال آلمان، کره جنوبی و ژاپن است، اما از برابری با آن‌ها حرف می‌زند. شیوه همکاری رهبران اروپایی و غربی با آمریکا چیزی جز خیانت به مردم خود نیست.

پوتین در اشاره به صادرات غلات از اوکراین که پیش‌تر هم گفته بود برخلاف ادعای غرب به کشور‌های فقیر نمی‌رسد، گفت: نان اوکراین به اروپا می‌رود، تنها پنج درصد به فقیرترین کشور‌ها می‌رود، این یک فریب است.

وی در خصوص خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم نیز اظهار داشت: ایالات متحده در واقع شروع به تخریب زیرساخت انرژی اروپا کرده است. تحریم‌ها برای آنگلوساکسون‌ها کافی نیست بنابراین به انحراف روی می‌آورند.

پوتین در ادامه گفت: دکترین‌های نظامی آمریکا و ناتو بر اساس سلطه است و درباره «مهار» حیله‌گری می‌کنند. واشنگتن، روسیه، چین، ایران و سایر کشور‌ها را «مهار» می‌کند و متحدان کنونی آمریکا کشور‌های بعدی هستند که در صف قرار دارند.

رئیس‌جمهور روسیه در اشاره به دلار آمریکا گفت: شما نمی‌توانید با کاغذ مردم را تغذیه کنید، به غذا (برای این کار) نیاز دارید.

به گزارش اسپوتنیک، بعد از سخنرانی پوتین، تمام اسناد الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به امضا رسید و رئیس‌جمهور روسیه هم آن‌ها را امضا کرد.