کد خبر: ۳۹۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۰

فرمانده سپاه: از همه دفاع می‌کنیم حتی از آنها که ما را دوست ندارند

فرمانده سپاه گفت: شما جوانان فرزندان این مملکت هستید و ما وقتی از کشور دفاع می‌کنیم، برای همه دفاع می‌کنیم، حتی برای آن‌ها که به دلیل فریب و اغوای دشمن، ما را دوست ندارند، ولی ما آن‌ها را دوست داریم.
فارس: سردار سلامی گفت: امروزه آمریکا پیر، فرسوده، عاجز و شکست‌خورده هست و به دنبال جبران این شکست‌ها، همه شیاطین و اشرار عالم، یک جنگ سیاسی و رسانه‌ای را آغاز کردند.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۱۰ مهر) در چهارمین دوره مراسم یاد‌ها و نام‌ها که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، با طرح این سوال که آیا شمایلی که امروز آمریکا در منطقه دارد با ۳۰سال پیش قابل مقایسه است؟ گفت: آمریکا امروز پیر، فرسوده و عاجز شده و ما این قضیه را می‌بینیم.

وی افزود: من با چشم سر می‌بینم و می‌گویم که آمریکا شکست خورده است و اکنون به دنبال جبران این شکست ها، همه شیاطین و اشرار عالم، یک جنگ سیاسی و رسانه‌ای را آغاز کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شما نشانه‌های این تهاجم دشمن را برای جبران آن شکست‌های سخت، می‌بینید؛ آن‌ها می‌خواهند اجازه ندهند تا به نام اسلام یک جغرافیای مستقل با حاکمیت، قدرت و با منطقی نافذ وجود داشته باشد.

سلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها نفوذ منطقه‌ای ما را سد بزرگی برای سیطره سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی خودشان در عالم اسلام که مهمترین قطعه جغرافیای جهان است، می‌دانند. آمریکایی‌ها به ما می‌گویند که نفوذ ایران در منطقه را قطع کنید، زیرا ما می‌خواهیم در منطقه حضور داشته باشیم و بعد شما را احاطه کنیم و بعد درون سرزمینتان جاری شویم تا دوباره شما فقط دیکته بنویسید، ما هم به آن‌ها می‌گوییم ما هر درسی را بلدیم جز نوشتن دیکته.

فرمانده کل سپاه افزود: از روزی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، ما در درس دیکته مردود شده‌ایم. حالا آمریکایی‌ها می‌خواهند با اقوام و فریب جوانان ما را به درون خیابان‌ها بکشند. این آخرین سیاست دشمن است، ترکیبی از هر آنچه قبلا به کار گرفته است، اما ما کار آزموده ایم و کافیست که دشمن را بشناسید. نداشتن آگاهی و شناخت، عامل شکست است، ولی آگاهی همیشه پیروزی می‌آفریند. پیروی در آگاهی و ایمان است.

وی بیان کرد: به این عده قلیل از جوانان عزیز کشورمان که متاسفانه مورد شکار و صید دشمن قرار گرفتند و عملیات روانی دشمن بر روی آن‌ها موثر بوده است، عرض می‌کنیم، وقتی به خیابان می‌آید پشت سرتان نگاه کنید تا ببینید امتداد حرکتی که در مسیر آن هستید، به کجا می‌رسد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به جوانانی که فریب دشمن را خورده‌اند، گفت: شما فرزندان این مملکت هستید و ما وقتی از کشور دفاع می‌کنیم، برای همه دفاع می‌کنیم، حتی برای آن‌ها که به دلیل فریب و اغوای دشمن، ما را دوست ندارند، ولی ما آن‌ها را دوست داریم.