کد خبر: ۳۹۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۴۹

وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان فریب دشمن را خوردند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعتراضات اخیر و با بیان اینکه دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند و فوت مهسا امینی و حجاب دستاویزی برای رسیدن دشمنان به منابع ایران است، توضیح داد: مهمترین وظیفه و ماموریت معلمان این است که با کمک اولیا برای تحصیل و تربیت دانش آموزان گام‌های موثری بردارند چرا که دشمنان متوجه شده اند ایران در فن آوری اطلاعات علمی، رشد جهانی داشته و می‌خواهند کاری کنند که دانش آموزان از مسیر تحصیل منحرف شوند.
یوسف نوری گفت: رتبه بندی معلمان آغاز شده و تعدادی از احکام در این ماه صادر می‌شود که چهار مولفه شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجارب در این زمینه مهم هستند و موارد جزیی و از قلم افتاده باقی مانده که انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش از تربیت حدود ۱۷۰۰ رهیار تحول و ساخت ۲۱۰۰ سالن ورزشی و چمن مصنوعی در مدارس کشور خبر داد و گفت: با توجه به رشد جهانی ایران در فن آوری اطلاعات علمی دشمنان در تلاشند که دانش آموزان از مسیر تحصیل منحرف شوند.

یوسف نوری در دیدار با فرهنگیان استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش بستری است که حکمرانی متعالی و شایسته باید در آن پیاده شود و بر این اساس نیز امروز علیرغم دغدغه‌های مختلف، معلمان ما موفق بوده اند و ما در بخش‌های مختلف مانند نانو جزو باشگاه ۱۰ نفره دنیا هستیم که این موضوع حاصل زحمات معلمان بوده است.

وی افزود: در پیشبرد برنامه‌های درسی، تجویز دستوری جواب نمی‌دهد و لازم است مسائل به میدان آورده و همه نظرات جمع آوری شود تا به نتیجه و جمع بندی مطلوب برسیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش ظرفی است که باید اولیا را به کمک معلمان آورد چرا که سرمایه‌های خود را در اختیار مدارس قرار می‌دهند و متولیان امر تعلیم و تربیت باید قدر این سرمایه‌ها را بدانند، در مدارس باید از امر و نهی دانش آموزان پرهیز شود و اجازه دهند آنان خودشان مسائل را کشف کنند و پژوهشگر شوند.

نوری با بیان اینکه مسائل آموزشی باید از سوی متولیان امر تعلیم و تربیت به اشتراک گذاشته شود، اضافه کرد: باید ارتباط دو سویه موثر با دانش آموزان و اولیا داشته باشیم و از این طریق به پیشبرد مسائل بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید رجایی در دوران خدمت خود اقدامات موثری برای اعتلای تربیت انجام دادند که تاکنون کسی انجام نداده؛ این در حالی است که در آن دوران مثلث تربیتی یعنی شهید رجایی برای تربیت معلمان، شهید باهنر برای دانش آموزان و شهید بهشتی برای برنامه درسی کار می‌کردند، امروز نیز می‌بایست برای تحقق حکمرانی متعالی تربیتی، متولیان تعلیم و تربیت جدی‌تر از هر زمان دیگری کار کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حدود ۱۷۰۰ نفر رهیار تحول تربیت شدند که مدارس الگو را پایش کنند، رتبه بندی مدارس بر اساس شاخص‌هایی که استخراج می‌کنیم چراکه معتقدیم هر دانش آموز، هر مدرسه، هر مقطع و هر جنس به برنامه متفاوتی نیاز دارد و برای دستیابی به شاخص‌ها باید از روش‌های گوناگون استفاده کنیم تا از مسیر تضارب آرا به کشف خلاقیت‌ها برسیم.

نوری افزود: عالمانه و عامدانه تصمیم به بازگشایی مدارس گفتیم و موضوع را به ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا و هیات وزیران انعکاس دادیم و پذیرفتند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مدت استفاده دانش آموزان از فضای مجازی، دشمنان از یکسو با استفاده از جنگ‌های نامتقارن و شناختی برخی از دانش آموزان را هدف قرار دادند و از سوی دیگر نوک حمله خود را به سمت دانشگاه‌هایی که محل شکوفایی جوانان می‌باشد گرفتند، بر این اساس باید این مسائل و اهداف دشمنان را برای دانش آموزان، دانشجویان و اولیای آنان تشریح کنیم.

نوری از احداث ۲۱۰۰ سالن ورزشی و زمین چمن در مدارس کشور برای رعایت عدالت استفاده دانش آموزان از فضا‌های ورزشی خبر داد و بیان کرد: مدارس کانکسی بالای ۱۲ نفر دانش آموز جمع آوری می‌شوند.

وی افزود: رتبه بندی معلمان آغاز شده و تعدادی از احکام در این ماه صادر می‌شود که چهار مولفه شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجارب در این زمینه مهم هستند و موارد جزیی و از قلم افتاده باقی مانده که انجام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اغتشاشات اخیر و با بیان اینکه دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند و فوت مهسا امینی و حجاب دستاویزی برای رسیدن دشمنان به منابع ایران است، توضیح داد: مهمترین وظیفه و ماموریت معلمان این است که با کمک اولیا برای تحصیل و تربیت دانش آموزان گام‌های موثری بردارند چرا که دشمنان متوجه شده اند ایران در فن آوری اطلاعات علمی، رشد جهانی داشته و می‌خواهند کاری کنند که دانش آموزان از مسیر تحصیل منحرف شوند.