کد خبر: ۳۹۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۷

زاهدی، نماینده مجلس: جمهوری اسلامی با معترضین با رافت رفتار می‌کند/ بسیاری انگشت به دهان هستند که چرا نیروی انتظامی حتی یک قبضه اسلحه همراه خود ندارد

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به وقایع ترکیه در چند سال پیش اشاره کرد و گفت: چند سال پیش در ترکیه شبه کودتایی رخ داد که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مقامات بلند پایه خلع پست شده یا به زندان فرستاده شدند اما شاهدیم جمهوری اسلامی با معترضین با چه رافتی رفتار می کند و بسیاری انگشت به دهان هستند که چرا نیروی انتظامی حتی یک قبضه اسلحه همراه خود ندارد.
ایسنا: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مرحوم "مهسا امینی" بهانه ای بود، زیرا براساس گفته های حزب دمکرات و کومله مشخص است که این اعتراضات از قبل برنامه ریزی شده بوده و دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال بهانه ای بودند.

محمدمهدی زاهدی درباره وقایع چند هفته اخیر در کشور در گفت: نظر ما همان فرمایشات مقام معظم رهبری است و طبق فرمایشات ایشان با عوامل نفاق، استکبار و صهیونیست ها باید برخورد جدی کرد و با جوانانی که تحت تاثیر فضای مجازی احساسی عمل کرده اند، مدارا شود.

او می افزاید: بحث مرحوم "مهسا امینی" بهانه ای بود، زیرا براساس گفته های حزب دمکرات و کومله مشخص است که این اعتراضات از قبل برنامه ریزی شده بوده و دنبال بهانه ای بودند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حادثه خفه کردن "جرج فلوید" توسط پلیس آمریکا، اظهار کرد: سوال اینجاست کدام کشور اروپایی یا مجامع حقوق بشر بین المللی بیانه ای برای برخورد با پلیس آمریکا با این فرد را صادر کردند که حال اینگونه علیه جمهوری اسلامی بیانیه صادر می کنند.

به اعتقاد زاهدی، جوانان مخصوصا دهه هشتادی ها اطلاعات عمومی خود در مباحث سیاست بین المللی را بیشتر کنند تا بتوانند تحلیل درستی از مسایل داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه به وقایع ترکیه در چند سال پیش اشاره کرد و افزود: چند سال پیش در ترکیه شبه کودتایی رخ داد که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مقامات بلند پایه خلع پست شده یا به زندان فرستاده شدند اما شاهدیم جمهوری اسلامی با معترضین با چه رافتی رفتار می کند و بسیاری انگشت به دهن هستند که چرا نیروی انتظامی حتی یک قبضه اسلحه همراه خود ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به موضوع فشارهای اقتصادی وارد بر مردم اشاره کرد و می افزاید: موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی می توانست بهتر مدیریت شود تا فشار اقتصادی به مردم وارد نشود. مقرر بود کارت‌های بانکی ویژه خرید کالا صادر تا با این طرح فشار کمتر اقتصادی به مردم وارد شود اما وقتی این موضوع خوب مدیریت نشد، بهانه ای برای استکبار و مخالفین نظام ایجاد شد تا برخی را در داخل کشور تحریک کنند اما مردم علی‌رغم تنگناها بسیار صبوری کردند.

زاهدی معتقد است: مدیریت کلان کشور باید توجه ویژه ای به اقتصاد و معیشت مردم داشته باشد زیرا مردم مشکل اقتصادی دارند و مدیران نیز باید راهکاری برای کاهش فشار بی اندازه اقتصادی بروی جامعه مخصوصا اقشار ضعیف و متوسط پیدا کنند