کد خبر: ۴۰۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۳

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: ۲۰ نفر از دستگیر شدگان حوادث اخیر آذربایجان‌غربی آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با اقدامات دادگستری استان آذربایجان غربی در راستای دستور رئیس قوه قضائیه گفت: در روز اول اجرای دستور رئیس قوه قضائیه ۲۰ نفر از دستگیر شدگان اخیر از زندان‌های استان مشمول ارفاقات قانونی شده و از زندان آزاد شدند.
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: پنجم آذرماه دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در پی پیروزی ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال کشورمان و شعف و شادمانی پدید آمده در سراسر ایران اسلامی خطاب به مراجع و مراکز ذیربط قضایی صادر شد.

در دستور رئیس دستگاه قضا خطاب به مراجع و مراکز ذیربط قضایی آمده بود: نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا هستند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با اقدامات دادگستری استان آذربایجان غربی در راستای دستور رئیس قوه قضائیه گفت: در روز اول اجرای دستور رئیس قوه قضائیه ۲۰ نفر از دستگیر شدگان اخیر از زندان‌های استان مشمول ارفاقات قانونی شده و از زندان آزاد شدند.

عتباتی افزود کارگروهی که در این خصوص تشکیل شده با سرعت در حال بررسی پرونده‌های بازداشت شدگان اخیر هستند و حاصل تلاش آن‌ها در روز اول آزادی ۲۰ نفر از این افراد بود و امید است در روزهای آتی این تعداد افزایش یابد.

گفتنی است، در دستور رئیس دستگاه قضا تصریح شده بدیهی است کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.