کد خبر: ۴۰۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۴۷

آغاز متفاوت نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه؛ کنعانی با ماسک شیمیایی

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز همراه با یک ماسک شیمیایی در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران حضور یافت.
ایسنا: به نظر می‌رسد این اقدام ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اشاره‌ای به حمایت آلمان در جنگ تحمیلی از صدام و در اختیار قرار دادن سلاح‌های شیمیایی از سوی دولت این کشور به رژیم صدام دارد.

در پی پیشگامی آلمان برای برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد رویداد‌های اخیر کشورمان و تکرار اظهارات مداخله‌جویانه و بی‌پایه و اساس مقامات آلمانی، هانس اودو موتسل، سفیر جمهوری فدرال آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این ملاقات مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات مداخله جویانه و بی پایه و اساس مقامات آلمانی به سفیر این کشور ابلاغ گردید.

همچنین به سفیر آلمان گفته شد قطعنامه اخیر نشست ویژه شورای حقوق بشر گامی اشتباه بر اساس رویکردی کاملا سیاسی و ابزاری نسبت به حقوق بشر می‌باشد و از اساس مردود است و جمهوری اسلامی ایران با هر ساز و کاری که بر مبنای آن تعریف شده، همکاری نخواهد کرد.

همچنین تصریح گردید همراهی آلمان و سایر کشور‌های اروپایی با تحریم‌های یکجانبه آمریکا که موجب نقض فاحش حقوق بشر مردم ایران گردیده، این کشور‌ها را فاقد هر گونه وجاهت و صلاحیت برای طرح ادعا‌های حقوق بشری می‌سازد.

سفیر آلمان اظهار داشت: مراتب را در اسرع وقت به مقامات کشورش منعکس خواهد کرد.