کد خبر: ۴۰۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۱

آمریکا: سرکرده داعش به دست «ارتش آزاد سوریه» در درعا کشته شده است

جوزف بوچینو سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرد «ابوالحسن الهاشمی القرشی»، سرکرده داعش اواسط ماه اکتبر گذشته در عملیات «ارتش آزاد سوریه» در استان درعا واقع در جنوب سوریه کشته شده است.
شفقنا: ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرد «ابوالحسن الهاشمی القرشی»، سرکرده داعش اواسط ماه اکتبر گذشته در عملیات «ارتش آزاد سوریه» در استان درعا واقع در جنوب سوریه کشته شده است.

به گزارش الحدث، «جوزف بوچینو»، سخنگوی سنتکام اعلام کرد: کشته شدن ابوالحسن الهاشمی القرشی ضربه دیگری به داعش است اما این گروه تروریستی همچنان خطری برای منطقه به شمال می رود.

بوچینو تاکید کرد: سنتکام و شرکای امریکا همچنان بر وارد کردن ضربات و شکست همیشگی به داعش تمرکز دارند.

از سوی دیگر، «کارین ژان پی‌یر»، سخنگوی ریاست جمهوری امریکا از اظهارنظر درباره نقش نیروهای امریکایی در هلاکت سرکرده داعش خودداری کرد و گفت: مایه خوشحالی است که می‌بینیم سرکردگان داعش یکی پس از دیگری نابود می‌شوند، امریکا همچنان به مقابله با این تهدید جهانی و همکاری با شرکای بین‌المللی در این باره پایبند است.

روز گذشته «ابو عمر المهاجر»، سخنگوی داعش در فایلی صوتی از کشته شدن ابوالحسن الهاشمی القرشی و انتخاب «ابوالحسین الحسینی القرشی» به عنوان سرکرده جدید این گروه خبر داده بود.

المهاجر اظهار داشت: ابوالحسن القرشی به هنگام نبردها کشته شده است. وی در این فایل صوتی اشاره‌ای به مکان و یا زمان کشته شدن سرکرده داعش نکرد.