کد خبر: ۴۰۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۲

سرنوشت نامعلوم اکران فیلم موفق چهلمین جشنواره فجر

صبا نوشت: اکران فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس که قرار بود در فصل پاییز راهی سینماها شود همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس قرار بود پس از اتمام دوره اکران فیلم سینمایی «نمور» راهی سینماها شود اما با گذشت دو ماه از اکران این فیلم هنوز خبری از نمایش این فیلم سینمایی به گوش نمی‌رسد.

«ملاقات خصوصی» نخستین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست با اقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود؛ فیلمی که حواشی متعددی هم در رونمایی خود در جشنواره و بخش داوری پشت سر گذاشت اما در نهایت یکی از آثار موفق این رویداد سینمایی لقب گرفت.

حال فیلم امید شمس در فاصله کمتر از دو ماه تا برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر همچنان در صف اکران قرار دارد، از سویی هیچگونه رغبتی هم از سوی تهیه کننده اثر برای نمایش این فیلم در نیمه دوم ماه آذر و یا دی ماه دیده نمی‌شود. شاید این فیلم خود را برای اکران در نوروز سال ۱۴۰۲ آماده می‌کند.

بی رغبتی صاحبان آثار سینمایی برای حضور در چرخه اکران به فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» ختم نمی‌شود و می‌توان گفت که در دو ماه اخیر هیچ درخواست تازه‌ای برای اکران آثار وجود نداشته است و تنها فیلم «بخارست» به صورت رسمی وارد چرخه اکران شده است.

از طرفی پخش جام جهانی هم چرخه اکران را تحت الشعاع قرار داده است و شاید فیلمسازان و صاحبان آثار در انتظار پایان این رویداد ورزشی هستند تا بتوانند با مخاطب بیشتری به اکران آثارشان بپردازند.

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» با بازی هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار از جمله آثار موفق جشنواره فیلم فجر در دوره چهلم خود بود. هر چند این فیلم در بخش جوایز به موفقیت چندانی نرسید اما از سوی اهالی رسانه، منتقدان و تماشاگران با بازخوردهای مثبتی روبرو شد.

«ملاقات خصوصی» ملودرامی عاشقانه است که در بطنش اشاراتی به مشکلات و معضلات اجتماعی می‌شود. این فیلم روایت داستان زندگی دختری به‌نام پروانه است، که پدرش در زندان و او با گرداندن مغازه‌ای در تلاش است که خرج زندگی خانواده‌اش را تهیه کند. در این میان با مردی به نام فرهاد آشنا می‌شود که به او ابراز علاقه می‌کند، اما این تنها ابتدای راه است.

باید دید که امیر بنان در مقام تهیه کننده این فیلم، تصمیمی برای اکران این اثر سینمایی پیش از جشنواره فیلم فجر خواهد داشت یا خیر. به طور معمول دی ماه ماه مورد علاقه سینماگران برای اکران آثارشان نیست و بعید است که «ملاقات خصوصی» برای اکران در دو ماه آذر و یا دی ماه اقدام کند