کد خبر: ۴۰۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۱

سهراب پور، فوق‌ تخصص ریه: خطر «روزهای پرشمار آلودگی هوا» سلامت کودکان را در آینده تهدید می کند

یک فوق تخصص بیماری های ریوی می گوید: آلودگی هوا در دراز مدت موجب ایجاد بیماری می شود و این اتفاق در کوتاه مدت بروز نمی کند. البته در این ایام روزهای آلودگی زیاد است و قسمت اعظم روز های سال هوای آلوده است از این رو این خطر در آینده کودکان را تهدید می کند.
حمید سهراب پور در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش اخیرا اعلام کرد که برای باز بودن مدارس باید شاخص آلودگی هوا تغییر کند اما متخصصان همچنان هشدار می دهند که هوای آلوده برای کودکان مضر است. آلودگی هوا چطور بر روی کودکان تاثیر گذار است؟ اظهار داشت: کودکان و سالمندان نسبت به تغییرات آب و هوایی حساس تر هستند. اثر آلودگی هوا بر روی این گروه ها بیش تر است.

وی در خصوص اینکه آیا شیوع بیماری آسم می تواند به همین وضعیت آلودگی هوا مربوط باشد؟ گفت: البته این علت نیست ولی می تواند موجب تشدید بیماری باشد. آسم در کودکان بیشتر یک بیماری ژنتیکی است اما اگر این گروه در معرض آلودگی هوا قرار بگیرند علایم بیماری در آن ها تشدید می شود.

وی افزود: آلودگی در دراز مدت موجب ایجاد بیماری می شود و این اتفاق در کوتاه مدت بروز نمی کند. البته در این ایام روزهای آلودگی زیاد است و قسمت اعظم روز های سال هوای آلوده است از این رو این خطر در آینده کودکان را تهدید می کند.

دکتر سهراب پور در مورد اینکه عفونت‌های ناشی از تنفسی و ارتباط آن با آلودگی هوا تصریح کرد: این نوع عفونت ها منشا ویروسی و میکروبی دارد و چندان به آلودگی مربوط نیست اما اگر کسی دچار عفونت باشد و در این آب و هوا تنفس کند حتما دچار تشدید بیماری می شود.