کد خبر: ۴۰۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۳

کره‌شمالی: به تهدید نظامی آمریکا با تسلیحات هسته‌ای پاسخ می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای گفت، وضعیت نظامی و سیاسی در شبه جزیره کره و در کل این منطقه به دلیل اقدامات آمریکا و متحدانش به اوج خود رسیده است.

ایسنا: با این حال در ادامه این بیانیه که امروز (پنج‌شنبه) آژانس خبری مرکزی کره (کی‌سی‌ان‌ای) منتشر کرد، آمده است، کره‌شمالی با استفاده از تسلیحات هسته‌ای خود قادر به مقابله با هرگونه تهدید و سناریو نظامی آمریکاست.

براساس بیانیه وزارت خارجه کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ در پاسخ به هرگونه تلاش نظامی آمریکا که تحت اصل «سلاح هسته‌ای مقابل سلاح هسته‌ای و رویارویی همه‌جانبه مقابل یک رویارویی همه‌جانبه» هدایت می‌شود، «به سخت‌ترین اقدام» متوسل خواهد شد.

این بیانیه پس از سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به کره‌جنوبی منتشر می‌شود، جایی که او گفت واشنگتن متعهد به استفاده از بازدارنده‌های متعارف و هسته‌ای برای محافظت از کره‌جنوبی است. براساس بیانیه مشترک سران دفاعی دو کشور، آنها «متعهد شدند که سطح و مقیاس رزمایش و آموزش ترکیبی امسال را بیشتر گسترش دهند و تقویت کنند.»

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی امروز به نقل از بیانیه وزارت خارجه کره‌شمالی نوشت: این بیان واضح سناریوی خطرناک ایالات متحده است که منجر به تبدیل شبه جزیره کره به یک زرادخانه جنگی بزرگ و منطقه جنگی بحرانی‌تر می‌شود.

در این بیانیه آمده است: اگر ایالات متحده به وارد کردن تجهیزات استراتژیک به شبه جزیره کره و مناطق اطراف آن ادامه دهد، جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) فعالیت‌های بازدارنده بدون شکست خود را با توجه به ماهیت آنها آشکارتر خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با لی جونگ ساپ، وزیر دفاع ملی کره‌جنوبی در اوایل همین هفته خاطرنشان کرد که ۲۸۵۰۰ سرباز آمریکایی در کره‌جنوبی مستقر هستند که یکی از بزرگترین نیروهای فرامرزی آمریکایی را تشکیل می‌دهد. این رئیس پنتاگون با بیان اینکه دو کشور در سال گذشته پیشرفت زیادی در تقویت همکاری داشتند، افزود که ایالات متحده و کره‌جنوبی اقدامات تلافی‌جویانه را در بحبوحه تهدیدات کره‌شمالی افزایش داده‌اند.