کد خبر: ۴۰۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۵

انتقاد روزنامه دولت به روحانی بابت مطرح کردن «دولت اقلیت»

روزنامه دولتی ایران نوشت:حسن روحانی، رئیس‌ دولت‌های یازدهم و دوازدهم با جمعی از روزنامه‌نگاران گفته «با دولت و مجلس اقلیت نمی‌شود انسجام داخلی و توان حل مشکلات ایجاد کرد.»

این سخنان روحانی برای کنایه گویی به دولت سیزدهم در حالی مطرح شده است که وی دو مسأله را اساساً نادیده گرفته است. رئیس جمهور کنونی در انتخابات سال گذشته که دولت قبل مجری برگزاری آن بوده توانست ۱۸ میلیون رأی به دست آورد. حسن روحانی که اکنون از لفظ دولت اقلیت استفاده می‌کند نیز در سال ۱۳۹۲ با همین میزان رأی توانست به پاستور راه پیدا کند و تا سال‌ها این میزان از رأی را با عنوان «پیام رأی مردم» معرفی کرده و صدای منتقدان دولت را خاموش می‌کرد.

علاوه بر اینها دولت سیزدهم در حالی تشکیل شده است که در پی ناکارآمدی بی حد و حصر دولت حسن روحانی مردم بشدت ناامید بوده و از مشارکت بالاتر به واسطه عملکرد فاجعه بار دولت‌های سابق دوری جستند. رویه دولت سابق تا جایی به کشور ضربه زده بود که دولتمردان گذشته در خرداد ۱۴۰۰ به صراحت به آیت‌الله رئیسی می‌گفتند که دولت حقوق مردادماه کارمندان خود را ندارد.

گفتنی است رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ در حالی رئیس جمهور شد که ۴۸ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند، حل آنکه میزان مشارکت مردم در انتخابات ۹۲ بیش از ۷۳درصد بود.