کد خبر: ۴۰۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۴

وزیر کار: به دلیل عدم اطلاع به «ایجاد یک میلیون شغل» نقد‌ وارد کردند

مرتضوی، وزیر کار: برخی به دلیل عدم اطلاع کافی، به موضوع ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری نقدهایی وارد کرده‌اند / آمار اشتغالی که ایجاد کردیم، به سه شیوه قابل راستی‌آزمایی است؛ اول راستی‌آزمایی تصادفی بصورت تلفنی، پیامکی یا میدانی، دوم گزارش‌های مرکز آمار و سوم آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی / آماده‌ایم از طریق یک سامانه نشان دهیم که تعداد اشتغال ایجاد شده در هر بخش، هر شهرستان و هر واحد چقدر بوده
ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق وعده دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور خبر داد و افزود: به یاری خداوند این وعده در سال اول فعالیت دولت محقق شده است.

سید صولت مرتضوی، امروز (۱۳ بهمن) در حاشیه افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اشتغال یکی از مهمترین اولویت‌ها و دغدغه‌های دولت سیزدهم است، گفت: در همین راستا از همان روز‌های نخست فعالیت دولت، ایجاد اشتغال به عنوان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی به وعده دولت سیزدهم مبنی ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور اشاره کرد و افزود: به یاری خداوند این وعده در سال اول فعالیت دولت محقق شد و بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

مرتضوی با اشاره به نقد برخی افراد در این زمینه گفت: برخی افراد در برخی رسانه‌ها به دلیل عدم اطلاع کافی در این زمینه نقد‌هایی وارد کرده‌اند، درحالیکه این دستاورد بزرگ به شیوه‌های مختلف قابل راستی آزمایی است.

وزیر کار گفت: در وهله اول در ستاد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نیز ادارات کل این وزارت در سطح استان‌ها سامانه "رصد" فعال است که این سامانه نشان می‌دهد در هر منطقه و بخش و واحد و .. چه تعداد شغل ایجاد شده است.

مرتضوی گفت: این آمادگی را داریم که از طریق این سامانه نشان دهیم که تعداد اشتغال ایجاد شده در هر بخش و هر شهرستان و هر واحد و. چقدر بوده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: جدای از این مسئله، آمار اشتغال ایجاد شده به سه شیوه قابل راستی آزمایی است.

مرتضوی گفت: در شیوه اول می‌توان به شیوه تصادفی بصورت تلفنی، پیامکی و نظارت‌های میدانی راستی آزمایی کرد که اشتغال ایجاد شده صحت دارد یا خیر.

وی افزود: شیوه دوم گزارش‌های اخیر مرکز آمار ایران است که موید ایجاد یک میلیون شغل در کشور با احتساب میزان بازنشستگی و ریزش نیرو‌های کار است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: شیوه سوم هم آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی است و مسئولان و اهالی رسانه در هر استان می‌توانند در محل بیمه تامین اجتماعی استان خود حاضر شده و آمار بیمه شدگان جدید را بررسی کنند و معدل این بیمه شدگان نشان می‌دهد که ما از ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال هم عبور کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با برنامه‌ها و اقدامات تحولی که درسال آینده در دستور کار قرار دارد، ایجاد بیش از یک میلیون شغل هم هدفگذاری شده و امیدواریم این امر نیز محقق شود.

مرتضوی در ادامه از بیکاری به عنوان یکی از معضلات اصلی استان کرمانشاه نام برد و افزود: در همین راستا برنامه‌هایی با استاندار کرمانشاه در دستور کار داریم تا بتوانیم نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم.

وی افزود: هدفگذاری صورت گرفته در این زمینه این است که نرخ بیکاری استان را به متوسط کشوری برسانیم.