کد خبر: ۴۰۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۵

فرمانده سابق سپاه: مردم باید به سوی «اصلاح سبک زندگی» و حرکت به سوی «سبک زندگی اسلامی»، سوق داده شوند

سردارجعفری گفت: یکی از مهمترین عرصه‌های فرهنگ‌سازی، موضوع سلامت و درمان مردم با روش سنتی در کنار طب مدرن و رایج است.

خبرگزاری دانشجو: سردار محمدعلی جعفری؛ فرمانده قرارگاه بقیه‌الله‌ الاعظم امروز در مراسم افتتاح دهکده ایرانی که با حضور دستیاور ویژه رئیس جمهور در مردمی‌سازی دولت و جمعی از اساتید رشته طب سنتی در جماران برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر همه تهدیدهای داخلی و خارجی و توطئه دشمنان اعم از اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم حفظ شده است.

وی افزود: هدف از گام دوم انقلاب، به میدان آمدن مردم برای نقش‌آفرینی در راستای جامعه‌سازی و حرکت به سوی الگو شدنِ جامعه ایرانی ـ اسلامی است.

فرمانده قرارگاه بقیه‌الله‌ الاعظم ادامه داد: مردم باید به سوی اصلاح سبک زندگی و حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی سوق داده شوند چرا که هم‌اکنون سبک زندگی غربی در کشور ترویج پیدا کرده است.

سردار جعفری تصریح کرد: یکی از مهمترین عرصه‌های فرهنگ‌سازی، موضوع سلامت و درمان مردم با روش سنتی در کنار طب مدرن و رایج است؛ برای ترویج طب سنتی در ایران، علم و دانش و زیرساخت‌های آن مهیا است و باید با استفاده از این طب، به پیشگیری از بیماری‌های رایج در کشور بپردازیم. افتتاح "دهکده ایرانی" یکی از اقداماتی است که در این راستا کمک‌کننده خواهد بود.

لزوم تلاش برای بین‌المللی‌سازی طب سنتی ایرانی

در ادامه، دکتر محمد فصیحی دستجردی؛ فوق‌ تخصص بیماری‌های عفونی و متخصص طب سنتی با بیان‌ اینکه در تبیین دانسته‌های علمی و طب سنتی دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: در حوزه درمان کرونا برخی روش‌ها برای درمان بیماران آزمایش شد اما امکان اطلاع‌رسانی این روش‌ها به سایر همکاران پزشک، وجود نداشت.

وی افزود: در بحث بین‌المللی‌سازی طب سنتی ایرانی نیز مشکلاتی داشتیم و علیرغم چاپ مقالات متخصصین طب سنتی ایرانی در مجلات معتبر جهان، این دستاوردها در داخل کشور به خوبی تبیین نشده است. موضوعی که باید به آن توجه شود تجربیات متخصصین طب سنتی ایرانی است که باید مکتوب و تبدیل به مقالات علمی شود. در دهکده ایرانی این ظرفیت وجود دارد که زمانی که متخصصین طب سنتی درمانی را بر اساس تجربه خود انجام می‌دهند، داده‌ها و اطلاعات مربوط به این روش‌های درمانی جمع‌آوری و قابل استفاده برای سایر پزشکان شود.

علت استقبال مردم از طب سنتی، نتیجه نگرفتن مطلوب از داروهای طب مدرن

در ادامه این مراسم، سید احمد عبودتیان؛ دستیار ویژه رئیس جمهور در مردمی‌سازی دولت ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی دهکده ایرانی برای ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی گفت: باید در مقابل جریانی که فرهنگ ایرانی را قبول ندارد بایستیم زیرا در یک معرکه و شرایط جنگ فرهنگی قرار داریم. دشمنان تلاش می‌کنند که معماری، طب، پوشاک، طراحی مسکن، پوشاک، غذاها و... را مورد هجمه و تحت تاثیر قرار دهند.

وی تصریح کرد: در ایام کرونا مردم از طب سنتی استقبال کردند به دلیل این که چندین سال است در حال مصرف داروهای طب مدرن هستند اما از آن نتیجه مطلوبی نگرفته‌اند.