کد خبر: ۴۱۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۷

ادعای آمریکا درباره حمله سایبری چین به زیرساخت‌های دریایی خود

مهر نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی مدعی حمله سایبری چین به زیرساخت‌های دریایی این کشور شد.
مهر نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی مدعی حمله سایبری چین به زیرساخت‌های دریایی این کشور شد.

به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی ادعا کرد که چین قادر به انجام حملات سایبری علیه زیرساخت های حیاتی ایالات متحده از جمله خطوط لوله نفت و گاز و همچنین سیستم های ریلی این کشور است!

به گزارش الجزیره، هفته گذشته هشدار داده شد که یک کارزار جاسوسی سایبری چینی اهداف نظامی و دولتی در ایالات متحده را هدف قرار داده است.

بر این اساس، «متیو میلر» (Matthew Miller) سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست مطبوعاتی در این خصوص اعلام کرد: ارزیابی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده این است که چین تقریباً به طور قطع قادر به انجام حملات سایبری است که می تواند خدمات زیرساختی حیاتی در داخل ایالات متحده از جمله علیه خطوط لوله نفت و گاز و سیستم های ریلی را مختل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: برای دولت و مدافعان حوزه های دفاع سایبری در بخش خصوصی و دولتی بسیار مهم است که هوشیار بمانند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که نیروی دریایی آمریکا چندی پیش از حمله سایبری به زیرساخت های حیاتی خود خبر داد.

شبکه سی ان بی سی در این خصوص گزارش داده بود که یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا با بیان اینکه این نیرو هدف حمله سایبری قرار گرفته است مدعی شد: برای ما جای تعجب نیست که چین نه تنها در سال های اخیر که به مدت چند دهه از این شیوه استفاده می‌ کند.