کد خبر: ۴۱۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۷

وزیر کشور: درگیری در مرز افغانستان، به دلیل اشتباه مرزبانان طالبان صورت گرفته بود/ از طرف افغانستانی هم افرادی کشته شدند

وزیر کشور با اعلام اینکه آرامش و تردد در مرز با افغانستان برقرار است، گفت: به دلیل اشتباه مرزبانان طالبان درگیری صورت گرفت که به شهادت یک مرزبان ایرانی و کشته شدن تعدادی از نیرو‌های آنان انجامید.
وزیر کشور با اعلام اینکه آرامش و تردد در مرز با افغانستان برقرار است، گفت: به دلیل اشتباه مرزبانان طالبان درگیری صورت گرفت که به شهادت یک مرزبان ایرانی و کشته شدن تعدادی از نیرو‌های آنان انجامید.

احمد وحیدی در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مرز‌های ایران و افغانستان اظهار کرد: اکنون وضعیت در مرز‌های ایران و افغانستان آرام بوده و تردد‌ها در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس اشتباهی که مرزبانان افغانستانی انجام داده و تیراندازی کرده بودند، درگیری‌ها اتفاق افتاد و ما شهید هم داشتیم از طرف افغانی هم افرادی کشته شدند؛ بنابراین با دقت و تدبیر طرف جمهوری اسلامی و دقت و ورود به موقع طالبان و حکومت مرکزی کابل، مسأله حل شد و ما الان در مرز مشکلی نداریم.

رئیس شورای امنیت کشور افزود: متأسفانه تاکنون چند نوبت اتفاقات از این دست داشته ایم به مسئولان طالبان و افغانستان توصیه می‌کنیم که دقت کنند و مرزبانان خود را توجیه کنند تا از این دست اتفاقات رخ ندهد.

وحیدی یادآور شد: برخی افراد غیرمسئول یا در رده‌های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که بر اساس گزارش‌های دریافتی، آن‌ها را برکنار کرده اند، چون اظهارات بی جا و غیر منطقی زده شده بود؛ اکنون با حاکمان افغانستان در تعامل هستیم و هر حرفی باشد از طریق گفتگو باید حل و فصل شود.

قانون موجود محل استناد ما برای انتخابات است

وزیر کشور درباره زمان استعفای متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس بیان کرد: بر اساس قانون موجود که محل استناد ما است، اعلام شده که ۶ ماه قبل از آغاز ثبت نام باید استعفا انجام شود، اما در شرایط کنونی طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلسی به تصویب رسیده و در اختیار شورای نگهبان قرار دارد.

وحیدی گفت: اگر این طرح تصویب و قانون شود، این زمان بندی‌ها تغییر می‌کند که ما الان منتظر دریافت نتیجه آن هستیم.

وی این نکته را هم گفت که از سوی دیگر برخی تغییرات زمانی که در قانون جدید نوشته شده برای استعفا، رد شده و از آن عبور کرده ایم و لازم است اصلاحاتی انجام شود.

وی اظهار داشت: منتظر نظر شورای نگهبان هستیم که آیا این اصلاحات را مجلس اعمال می‌کند یا نه؛ اما به طور کلی مستند ما قانون موجود است که بر اساس آن عمل می‌کنیم.