کد خبر: ۴۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۰

با نازک‌ترين تبلت‌هاي جهان آشنا شويد! + عکس

 با رونمايي سامسونگ از تبلت‌هاي سري S که براي اولين بار به صفحه نمايش بسيار عالي سوپر آمولد مجهز شده‌اند و نازکي بدنه بسيار کم 6.6 ميلي‌متري، تصميم گرفتيم همه تبلت‌هاي نازک اندام و شاخص را در کنار يکديگر بگذاريم و آن‌هايي که نازکي بدنه‌اي کمتر از 8 ميلي‌متر يا پايين‌تر را دارا هستند به شما معرفي کنيم; با ما همراه باشيد.

 به گزارش «تيک» به نقل از فارنت؛ اپل موفق شد بدنه‌ فلزي آي‌پد‌هاي اير و ميني را بسيار نازک کند، با توجه به اينکه هر دو اين تبلت‌ها بدنه‌اي از جنس فلز دارند به هيچ وجه انجام دادن اينکار آسان نيست.

 شايد اين بدنه فلزي با اين ضخامت بسيار کم در زمان رونمايي آي‌پد اير يکه تاز بود اما سوني و سامسونگ اجازه ندادند و با معرفي تبلت‌هاي جديد در سال 2014، تبلت آي‌پد اير را از جايگاه اول به زير کشاندند.

البته آي‌پد ميني هنوز جايگاه خود را حفظ کرده و به همه ثابت کرده تبلت‌هاي فوق باريک فقط از پلاستيک ساخته نمي‌شوند.

اين تبلت‌‌ها رکورد‌هاي جالبي را بر جاي گذاشته‌اند، از ضد آب بودن گرفته تا جاي دادن قلم در درون خود. پس نگاهي مي‌اندازيم به نازک‌ترين تبلت‌هاي جهان و با ويژگي‌هاي هر کدام از آن‌ها بيشتر آشنا مي‌شويم.

1. سوني اکسپريا Z2 تبلت
باريک‌ترين تبلت معرفي شده تا کنون تبلتي از شرکت سوني است که توانسته رکورد‌ها را جا به جا کند و تنها با 6.4 ميلي‌متر نازکي در بدنه موفقيتي را براي شرکت سوني به وجود بياورد. نازکي اين تبلت را شايد بتوان با ورودي ميکرو يو‌اس‌بي مقايسه کرد.
اين شاهکار از سوني سبک‌ترين تبلت حال حاضر جهان است که با مدل واي‌فاي آن تنها 426 گرم و با مدل 3G/LTE وزن 439 گرم را حس خواهيد کرد. سري اول تبلت Z سوني با نازکي بدنه 6.9 ميلي‌متر و وزن 496 گرم عرضه شده بود که باز هم فاصله زيادي با آيپد اير با ضخامت 7.5 ميلي‌متر و 478 گرم وزن دارد.
هر دو تبلت‌هاي معرفي شده از اين سري مجوز IP58 که به معني ضد آب بودن است را اخذ کرده‌اند و تبديل به مهندسي شده‌ترين تبلت‌هاي دنيا شده‌اند. شما مي‌توانيد اين تبلت را به مدت يک ساعت تا 1.5 متر به عمق آب ببريد و تنها بايد مطمئن باشيد که پوشش ورودي‌هاي مختلف اين دستگاه بسته باشد.

2. سامسونگ گلکسي تب اس 8.4
تبلت‌هاي سري اس سامسونگ در دو اندازه 8.4 و 10.5 اينچي به تازگي معرفي شده‌اند و از ويژگي‌هاي جالب و متعددي برخوردارند. تبلت 8.4 اينچي اين سري با نازکي بدنه 6.6 ميلي‌متر، 298 گرم وزن، صفحه نمايش با کيفيت سوپر آمولد همراه شده است که يکي از شبيه‌ترين تبلت‌ها به دستگاه‌هاي موبايل است.
وزن اين دستگاه به اندازه نکسوس7 است البته بسيار قدرتمند‌تر و با کيفيت‌تر از تبلت 7 اينچي نکسوس گوگل است.

3. سامسونگ گلکسي تب اس 10.5
مدل بزرگتر از تبلت‌هاي جديد S سامسونگ با اندازه صفحه نمايش 10.5 اينج شبيه به برادر کوچکتر خود 6.6 ميلي‌متر نازکي دارد و وزن آن به 467 گرم رسيده است.
صفحه نمايش اين دستگاه به رزولوشن 2560 × 1600 مجهز شده و به همراه پردازنده‌اي از خود شرکت سامسونگ اگزينوس 5 اکتا حريفان زيادي را به چالش مي‌کشد.

4. سوني اکسپريا تبلت Z
رتبه چهارم اين ليست به نسل اول سري تبلت‌هاي زد شرکت سوني مي‌رسد. اين تبلت با ضخامت بسيار ناچيز 6.9 ميلي‌متر فوق‌العاده ظاهر شده و يکي از سبک وزن‌ترين تبلت‌هاي 10 اينچي بازار نيز محسوب مي‌شود.
مي‌توانيد ويژگي ضد آب بودن را به مشخصات اين تبلت اضافه کنيد.

5. اپل آي‌پد ميني
شاهکاري از جاني آيو طراح ارشد اپل که تنها 7.2 ميلي‌متر ضخامت دارد و ساخته شده از آلومينيوم است. البته با وجود رقيب سرختي همچون سامسونگ اين تبلت اکنون رتبه دوم ليست تبلت‌هاي فوق باريک هشت اينچي را به خود اختصاص مي‌دهد.

6. سامسونگ گلکسي تب پرو 8.4
جايگاه ششم را باز هم تبلت‌هاي هشت اينچي سري تب سامسونگ گرفته‌اند و مي‌توان تنها دليل آن را جنس پلاستيکي اين تبلت‌ها دانست. با اين حال تبلت گلکسي تب پرو با صفحه نمايش 8.4 اينچي با بدنه‌اي با ضخامت 7.2 ميلي‌متر عرضه شده و به اندازه آيپد ميني نسل اول لاغر شده است.
اين تبلت با تراکم پيکسل 359 پيکسل در هر اينچ شبيه به تب S 8.4 صفحه نمايشي با کيفيت بالا را در اختيار شما مي‌گذارد.

7. سامسونگ گلکسي تب پرو 10.1
کم‌کم به اين نتيجه مي‌رسيم که سامسونگ قصد دارد سري‌هاي جديد تبلت خود را تا حد ممکن نازک‌تر و سبک‌تر کند. گلکسي تب پرو ده اينچي نيز از اين داستان جدا نيست و اين تبلت با نازکي عالي 7.3 ميلي‌متر حسي خوب را در دستان شما ايجاد مي‌کند.
تب پرو 10.1 از آي‌پد اير سبک‌تر است و رزولوشن صفحه نمايش بسيار بالايي دارد.

8. سامسونگ گلکسي تب 3 با صفحه نمايش 8 اينچ
رقيب ديگري براي تبلت‌هاي هشت اينچي در جايگاه هشتم قرار گرفته و آن نسل سوم سري تب سامسونگ مي‌باشد. تبلت هشت اينچي سامسونگ با 7.4 ميلي‌متر نازکي تنها به اندازه يک موي سر از آي‌پد ميني ضخيم‌تر است.
همچنين وزن آن بسيار سبک است و شبيه به ديگر تبلت‌هاي سامسونگ از پلاستيک ساخته شده است.

9. اپل آي‌پد اير
سر جاني آيو با تبلت 10 اينچي جديد اپل با نام آيپد اير توانست 0.3 ميلي‌متر ضخامت نسل چهارم آي‌پد را کاهش دهد و ضخامت آي‌پد اير را به 7.5 ميلي‌متر برساند.

10. اپل آي‌پد ميني 2 با صفحه نمايش رتينا
جديد‌ترين تبلت آيپد ميني که با صفحه نمايش پر وضوح رتينا همراه با آيپد اير رونمايي شد، آيپد ميني نسل دوم است. نکته عجيب اينجاست که نسل دوم به اندازه 0.3 ميلي‌متر از نسل قبل ضخيم‌تر است (7.5 در مقابل 7.3)، اما اپل دليل خوبي براي آن دارد.

اپل مي‌گويد چون مجبور بوده تراکم پيکسل 326 پيکسل در هر اينچ را براي افزايش کيفيت صفحه نمايش اين دستگاه رعايت کند و صفحه نمايش را با رزولوشن 1356 × 2048 عرضه کند، اين افزايش ضخامت پيش آمده است.

11. آمازون کيندل فاير HDX 8.9
تبلت Amazon Kindle Fire HDX با صفحه نمايشي به بزرگي 8.9 اينچ و بهترين ويژگي‌هاي سخت‌افزاري نظير رزولوشن 2560 در 1600 و تراکم پيکسل 339 بسيار نازک است و تنها 7.8 ميلي‌متر ضخامت دارد.

12. سامسونگ گلکسي نوت 10.1 (نسخه 2014)
نسخه جديد تبلت‌هاي معروف نوت 10 اينچي شرکت سامسونگ نيز بسيار نازک هستند و با ضخامت 7.9 ميلي‌متري حتي يک قلم S Pen را در خود جاي داده‌اند. اين تبلت بسيار قدرتمند و صفحه نمايش آن بسيار با کيفيت است.

13. سامسونگ گلکسي تب 3 با صفحه نمايش 10.1
باز‌هم يکي ديگر از تبلت‌هاي سامسونگ و باز‌هم يکي ديگر از تبلت‌هايي با ضخامت کمتر از 8 ميلي‌متر. تبلت ده اينچي تب 3 با ضخامت 7.95 ميلي‌متر و پردازنده‌اي دو هسته‌اي به همراه اندرويد 4.2 به بازار آمده است.

14. سامسونگ گلکسي نوت 8
تبلت نوت 8 را نيز بايد به ليست تبلت‌هاي باريک اضافه کنيم. همانطور که از نام آن مشخص است اين تبلت نيز يکي ديگر از اعضاي خانواده نوت سامسونگ است که به همراه قلم‌هاي معروف خود عرضه مي‌شوند.
برخلاف حفره بزرگي که سامسونگ براي قلم اس پين آماده کرده باز هم اين تبلت با ضخامت 7.95 ميلي‌متر خود را در ليست ما جاي کرده تا از او به عنوان يکي از نازک‌ترين تبلت‌هاي حال حاضر جهان ياد شود.

15. سامسونگ گلکسي تب پرو 12.2
در تبلت‌هاي بزرگ و با صفحه نمايش عظيم اصلا نازک بودن بدنه تبلت مزيت محسوب نمي‌شود چون حمل و نگهداري اينگونه تبلت‌ها سخت مي‌شود اما سامسونگ در تبلت‌هاي بزرگي نظير تب پرو 12.2 اينچي ضخامتي کم به وجود آورده است.
همچون نوت 8 اين تبلت نيز 7.95 ميلي‌متر نازکي دارد.

16. سامسونگ گلکسي نوت پرو 12.2
بر خلاف وجود درگاه ورودي قلم اس پين، سامسونگ گلکسي نوت پرو با صفحه نمايش 12.2 اينچي حاضر نيست تن به ضخامتي بالاتر از 8 ميلي‌متر بدهد و با 7.95 ميلي‌متر آخرين عضو از ليست نازک‌ترين تبلت‌هاي جهان را تشکيل داده است.

سامسونگ باز هم مفهوم تحرک و قابل حمل بودن را فداي نازکي مي‌کند و اين تبلت باريک و با وزن 753 گرمي را مي‌سازد.