کد خبر: ۴۲۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۰۴

جزییات جدید از ربوده شدن کودک ۵ ساله؛ احتمال دستگیری آدم‌ربایان در روزهای پایانی سال قوت گرفت

به دست آمدن سرنخ‌هایی در مورد زوج کودک‌ربا که دختر ۵ ساله‌ای را پس از ربودن در محوطه پاساژ اوپال رها کرده بودند، تحقیقات پلیسی و قضایی برای دستگیری این زوج وار مرحله‌ای تازه کرد

به دست آمدن سرنخ‌هایی در مورد زوج کودک‌ربا که دختر ۵ ساله‌ای را پس از ربودن در محوطه پاساژ اوپال رها کرده بودند، تحقیقات پلیسی و قضایی برای دستگیری این زوج وار مرحله‌ای تازه کرد.

به گزارش سایت جنایی، این کودک بامداد 17 اسفند ربوده شد و دو شبانه‌روز در خانه آدم‌رباها بود. سپس متهمان شامگاه نوزدهم اسفند بچه را رها کردند.

مادر این کودک خردسال پس از وقوع کودک‌ربایی در حالی که هراسان بود، به اداره آگاهی تهران مراجعه کرد و در حالی که مضطرب و گریان بود، گفت: دختر پنج ساله‌ام ربوده شده‌ است.

 

زن جوان گفت: با دختر و پسر خردسالم برای خرید آخر سال به یک پاساژ رفته بودیم، پس از تمام شدن خرید تصمیم داشتیم به خانه بگردیم، به همین منظور یک پراید دربستی گرفتم که سرنشینان آن یک خانم و آقا بودند. اول نمی‌خواستم سوار شوم اما بعد با این تصور که آنها زن و شوهر هستند، اعتماد کردم و به همراه دختر و پسرم سوار خودررو شدیم. وقتی به مقصد رسیدیم اول من پیاده شدم تا بچه‌هایم را یکی یکی پیاده کنم. پسرم را پیاده کردم، اما دختر 5 ساله‌ام هنوز داخل ماشین بود که راننده حرکت کرد و دخترم را با خود برد. آن راننده این کار را از روی عمد انجام داد چون هر چه داد و فریاد کردم توجهی نکرد و آن زن و مردی که سوار پراید بودند بچه 5 ساله‌ام را دزدیدند.

 

پس از آن گروهی از کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شدند و همچنین با توجه به حساسیت موضوع سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از موضوع مطلع شود و دستورات لازم را صادر کرد.

 

کارآگاهان بازبینی دوربین‌های مداربسته مبدا، مقصد و مسیر تردد خودرو را آغاز کردند. تحقیقات ویژه پس از مدت کوتاهی حکایت از آن داشت که متهم در حوالی پاساژ مشاهده شده است. ماموران به محض اینکه متوجه این ماجرا شدند تیم را راهی پاساژ کردند. از آنجا که محدوده مورد نظر  وسعت زیادی دارد، ماموران به چند تیم تقسیم شدند و در نهایت دختربچه ۵ ساله را حوالی پارک اوپال پیدا کردند.

 

این در حالی بود که کارآگاهان در تحقیقات خود و سوالاتی که از کودک ربوده شده پرسیدند، پی بردند کودک‌ربایان زن و شوهری هستند که یک بچه پسر دارند. در مدتی که کودک ربوده شده نزد این زوج مجرم بود، او را اذیت نکرده بودند و ارتباط خوبی با او داشتند. همچنین در بازبینی چند باره دوربین‌های مداربسته، معلوم شد؛ متهمان این پرونده پیش از ربودن کودک سه مرتبه در کمین شاکی پرونده و فرزندانش بودند. تا اینکه سرانجام آنها را به عنوان مسافر سوار ماشین خود کردند تا در نهایت نقشه کودک‌ربایی را عملی کنند.

 

در بخش دیگری از تحقیقات کارآگاهان  مشخص شد متهمان قبلا در محوطه بیرونی اوپال دستفروشی می‌کردند. به نظر می‌رسد این زوج با انگیزه مالی اقدام به آدم ربایی کرده‌اند. با این وجود هنوز مشخص نیست چرا آنها نقشه خود را نیمه‌کاره گذاشتند و کودک ربوده شده را در محوطه پاساژ اوپال رها کردند. به هر ترتیب تحقیقات برای دستگیری متهمان فراری که زوج هستند ادامه دارد.