کد خبر: ۴۲۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۰۳

قتل مرد دلار فروش در خیابان با انگیزه سرقت میلیاردی

تحقیقات جنایی برای دستگیری مهاجمانی که در حمله‌ای مرگبار جان مرد دلار فروش را گرفتند تا سرقتی میلیاردی انجام دهند، آغاز شد.  

تحقیقات جنایی برای دستگیری مهاجمانی که در حمله‌ای مرگبار جان مرد دلار فروش را گرفتند تا سرقتی میلیاردی انجام دهند، آغاز شد.

به گزارش سایت جنایی، ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ عصر چهارشنبه، بیست و سومین روز اسفند جاری همکاران خود در کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر را از وقوع تیراندازی در خیابان هاشمی شهرک ولیعصر مطلع کردند. به این ترتیب گروهی از ماموران گشت کلانتری برای بررسی موضوع به بلوار معلم شهرک ولیعصر اعزام شدند و پی بردند مردی ۴۰ ساله هدف دو گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

پس از آن تحقیقات جنایی آغاز شد. افرادی که در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی موضوع را گزارش داده بودند در تحقیقات اولیه گفتند صدای تیراندازی شنیدند و بعد دیدند دو نفر که سوار یک موتورسیکلت بودند و ماسک و کلاه داشتند به سرعت از محل فرار کردند.

به گفته شاهدان ترک نشین موتور مسلح به کلت کمری بود و احتمالا او به مقتول شلیک کرده است. متهمان هنگام فرار یک کیف دستی را که ظاهراً تا لحظاتی قبل در دست مقتول بود، با خود بردند.

 

۶۲ هزار دلار در بسته‌های ۱۰۰ دلاری، ۱۴۰۰ یورو و ۱۰ میلیون تومان پول که تراول چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی بود از داخل کیف و جیب‌های و لباس قربانی تیراندازی مرگبار کشف کردند. همین سرنخ نشان می‌داد او احتمالا در زمینه خرید و فروش ارز فعالیت داشت.

 

کارآگاهان پلیس در تحقیقات محلی متوجه شدند؛ مقتول مرد ۴۰ ساله و مجرد است که همراه با خانواده‌اش چند محله پایین‌تر از قتلگاهش زندگی می‌کرد. به این‌ترتیب خانواده مقتول شناسایی شدند.

 

برادر مقتول گفت: برادرم سالها بود که در زمینه خرید و فروش ارز فعالیت داشت. بیشتر اوقات پاتوقش میدان فردوسی تهران بود. چند روزی می‌شد که می‌گفت دو نفر پیش هم صنف‌هایش رفته‌اند و دلارهایشان را سرقت کرده‌اند.

 

این مرد ادامه داد: برادرم خیلی در این زمینه احتیاط می‌کرد، اما متاسفانه خودش هم قربانی سارقان شد. چون کیفی که او همراهش داشت به سرقت رفته است. کیف پر از دلار و یورو بود. ارزش ارزهای سرقتی چند میلیاردی می‌شد.

 

به این ترتیب بررسی فرضیه قتل با انگیزه سرقت میلیاردی به عنوان قوی‌ترین فرضیه در دستور کار تیم تحقیق جنایی قرار گرفت و بازپرس جنایی نیز دستورات لازم در مورد پرونده را صادر کرد.