کد خبر: ۴۲۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۳۳

هیأت اسرائیل فردا عازم دوحه می‌شود

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که یک هیأت اسرائیلی فردا (دوشنبه) عازم قطر می‌شود.

ایسنا:رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک هیأت صهیونیستی به‌منظور انجام مذاکرات درخصوص تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه فردا (دوشنبه) عازم قطر می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، رسانه‌های عبری‌زبان همچنین گزارش دادند که کابینه جنگ شامگاه شنبه تشکیل جلسه ندادند، در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که این هیأت مذاکره‌کننده صهیونیستی قبل از دوشنبه به قطر برود.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی گزارش دادند که برنامه‌ای برای برگزاری نشست کابینه جنگ در شامگاه شنبه وجود ندارد و این نشست عصر یکشنبه برگزار خواهد شد.

 

رسانه‌های عبری‌زبان همچنین گزارش دادند که براساس موعد نشست کابینه جنگ، این هیأت به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس موساد قبل از روز دوشنبه به دوحه سفر نخواهد کرد

 

این هیأت قصد دارد به‌منظور رایزنی درخصوص انعقاد توافق احتمالی تبادل اسرا با جنبش حماس به قطر سفر کند.

 

رسانه‌های عبری‌زبان ۲ روز پیش گزارش دادند که کابینه جنگ تصمیم گرفته یک هیأت صهیونیستی را اوایل هفته آتی به‌منظور رایزنی درخصوص معامله تبادل اسرا به دوحه اعزام کند.

 

از سوی دیگر، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کابینه امنیتی امروز (یکشنبه) برای بررسی موضع هیأت مذاکره‌کننده اسرائیلی که قرار است به‌منظور رایزنی درخصوص آزادی اسرا عازم دوحه شود، تشکیل جلسه خواهد داد.

 

در این بیانیه همچنین آمده است که نخست‌وزیر از کابینه جنگ و کابینه امنیتی خواست که امروز یکشنبه درخصوص مأموریت این هیأت مذاکره‌کننده قبل از رفتن به دوحه تصمیم‌گیری کند.

 

از سوی دیگر، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست تا مانع سفر هیأت اسرائیلی به قطر با هدف انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا با حماس شود.

 

پیشتر روزنامه تایمز رژیم صیونیستی نوشت که وزیر دارایی این رژیم از نتانیاهو خواست مذاکرات درباره تبادل اسرا را متوقف و فورا به رفح حمله کند و فشار نظامی را تا زمان «نابودی» حماس و آزادی اسرا تشدید کند.

 

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد دفتر نتانیاهو با درخواست «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از اعضای کابینه جنگ برای گفت‌وگو در مورد تبادل اسرای غزه مخالفت کرده است.

 

رژیم صهیونیستی در صد و شصت و سومین روز از جنگ نسل‌کشی به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و ده‌ها شهید و مجروح بر جای گذاشته است. وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) به ۳۱ هزار و ۵۵۳ شهید و ۷۳ هزار و ۵۴۶ مجروح رسیده است.