کد خبر: ۴۲۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۷۱

تصادف، سارق سریالی را لو داد

سارقی که با همدستی دوستانش اقدام به سرقت خودرو و خانه‌ها می‌کرد، پس از تصادف دستگیر شد.

سارقی که با همدستی دوستانش اقدام به سرقت خودرو و خانه‌ها می‌کرد، پس از تصادف دستگیر شد.

به گزارش سایت جنایی،‌ ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران چند روز قبل پس از تماس مرد جوانی از سرقت خانه‌اش باخبر شدند. به دنبال این تماس ماموران کلانتری به آدرس موردنظر رفتند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد در ورودی خانه سالم است و سارقان از طریق بالکن وارد خانه شده‌اند.

 

صاحبخانه پاسخ به سوالات ماموران گفت: برای خرید سال نو از خانه خارج شدم. فقط چند ساعت در خانه نبودم اما زمانی که برگشتم، خانه‌ام را به هم ریخته دیدم. بعد هم متوجه شدم سارق یا سارقان طلا و دلارهایی را که در خانه داشتم، دزدیده‌اند.

 

تحقیقات پلیسی که با شکایت مرد جوان آغاز شده بود ادامه یافت و کارآگاهان در مراحل بعدی تحقیقات با شکایت‌های سریالی مواجه شدند. طبق اظهارات مالباختگان سارقان از طریق بالکن وارد خانه‌ها شده و نقشه سرقت را اجرا کرده بودند. دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت‌ها نیز سارقانی را نشان می‌داد که سوار بر خودرو در مقابل محل سرقت توقف کرده و در حالی که ماسک و کلاه داشتند از خودرو پیاده شده و از طریق بالکن وارد ساختمان‌های محل سرقت شده‌اند.

 

این در حالی بود که استعلام شماره پلاک خودروهای مورد استفاده سارقان از مسروقه بودن آنها حکایت داشت. پس از آن در تحقیقاتی که در مورد خودرو‌های مسروقه صورت گرفت، مشخص شد سارقان نقاب‌دار خودروهای پراید و پژو را از کنار خیابان سرقت و بعد با استفاده از آنها نقشه سرقت از خانه‌ها را اجرا کرده‌اند. به این ترتیب بررسی‌ها برای شناسایی اعضای این باند ادامه یافت تا اینکه گزارش تصادفی در یکی از خیابان‌های پایتخت به پلیس اعلام شد.

 

ماموران راهنمایی و رانندگی پس از حضور در محل تصادف و استعلام پلاک خودرو‌ها متوجه شدند خودروی پرایدی که با سمند تصادف کرده، مسروقه است. این در حالی بود که راننده سمند گفت: راننده پراید قصد فرار داشت؛ اما ما چند نفر بودیم و نگذاشتیم فرار کند.

 

در ادامه باتوجه به مسروقه بودن خودروی پراید، راننده آن بازداشت و در بازرسی از خودرو مقداری ارز و طلا و سکه کشف شد. راننده جوان به ناچار به سرقت‌های سریالی خودرو با همدستی دو نفر از دوستانش اعتراف کرد، اما در رابطه با دلارها و سکه‌های کشف شده گفت مادرش صاحب آنها است و قصد فروش آنها را داشت.

 

به این ترتیب مادر متهم مورد تحقیق قرار گرفت و مشخص شد دلارها و طلاها متعلق به زن میانسال نیست، بلکه فرزندش آنها را از خانه‌های شمال پایتخت سرقت کرده است.

 

پسر جوان در ادامه تحقیقات به سرقت سریالی خانه‌های شمال تهران با خودروهای مسروقه و با همدستی دو نفر از دوستانش اعتراف کرد.

 

با اعتراف متهم جوان، مشخص شد  او و دو همدستش، همان سارقانی هستند که مدتی بود اقدام به دزدی از منازل می‌کردند. همدستان این متهم در ادامه تحقیقات بازداشت شدند و بررسی‌ها برای شناسایی سایر جرایم احتمالی اعضای این باند و شناسایی مالباختگان احتمالی آن ادامه دارد.