کد خبر: ۴۲۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۱۳

امام جمعه شیراز: برخی ما را به سمت دست به دامن آمریکا شدن سوق می دهند، مسیری که هرچه در آن پیش برویم شرایط بدتر می شود

دژکام، امام جمعه شیراز اظهار کرد: برخی جریان های سیاسی ما را به سمت دست به دامن آمریکا شدن سوق می دهند، مسیری که هرچه در آن پیش برویم شرایط بدتر می شود، باید دست از رفتارهای ساده پندارانه برداریم و به دنبال راهکار بگردیم.

ایرنا: نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با بیان اینکه دولت سیزدهم از ابتدای شروع فعالیت به دنبال حل مسائل کشور بوده گفت: پیش برد کارها و برنامه ها بدون کمک مردم ممکن نیست و همه باید دولت را در حل مسائل و مشکلات کشور یاری کنیم.

 

آیت الله لطف الله دژکام، در نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ افزود: در جلسه اخیر مجلس خبرگان، رییس جمهور گفت که من نه برای رای آوردن در دور دوم ریاست جمهوری بلکه برای حل مسائل و مشکلات کشور و مردم کار می‌کنم و قطعا چنین سخنی از سر دلسوزی به زبان می آید.

 

او ادامه داد: از چنین نگاهی باید حمایت شود، اگر دلمان برای کشور می سوزد باید به فکر حل مساله باشیم و حال که دولت هم به دنبال حل مساله است همه باید کمک کنیم.

 

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که برای حل مسائل کشور باید در نظام اداری تحول رخ دهد، یعنی ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش های اداری و حکمرانی کشور.

امام جمعه شیراز گفت: چنین تحولی باید رخ دهد در غیر این صورت پیشرفتی حاصل نخواهد شد چرا که بدنه اداری نمی‌تواند مشکلات و چالش‌های مذکور را حل کند.

آیت الله دژکام افزود: برای تحقق این مهم، دولت سند تحول دولت مردمی برای ایران قوی را تهیه کرده و همه دلسوزان و علاقه مندان به کشور و شهدا باید دولت را یاری کنند تا این سند را عملیاتی کند و برنامه های خود را پیش ببرد.

 

وی اظهار کرد: شعار امسال یعنی ‘جهش تولید با مشارکت مردم’ هم در همین راستاست و برای ایجاد تحول همه باید مشارکت داشته باشیم و دیگران را هم تشویق به مشارکت کنیم تا به ویژه در اقتصاد، تولید و بخش فرهنگی این تحول شکل گیرد.

 

هفت چالش اصلی کشور

 

امام جمعه شیراز گفت: بررسی چالش های موجود در کشور نشان می دهد که ما با هفت چالش اساسی مواجه هستیم که شامل تولید، اشتغال، بیمه و تامین اجتماعی، مسکن، عدالت اقتصادی، سبک زندگی اجتماعی و ناکارآمدی نظام اداری می شود.

آیت الله دژکام افزود: در تمام جلسات و نشست ها در خصوص این چالش ها سخن بسیار گفته می شود اما با تکرار کردن آنها و شکوه و گلایه و شکایت این چالش ها رفع نمی شود.

وی ادامه داد: گروه ها و جریان های مختلف سیاسی هم در زمان انتخابات همین موارد را مطرح می کنند و مانند هم سخن می گویند، در اینجا آنچه اهمیت دارد تفاوت در راهکارها است، هر جریان سیاسی باید بیاید و برای حل این مسائل راهکار ارائه دهد.

 

او اظهار کرد: برخی جریان های سیاسی ما را به سمت دست به دامن آمریکا شدن سوق می دهند، مسیری که هرچه در آن پیش برویم شرایط بدتر می شود، باید دست از رفتارهای ساده پندارانه برداریم و به دنبال راهکار بگردیم.

 

آیت الله دژکام افزود: اینجاست که می گوییم دانشگاه و حوزه باید میدان داری کنند و راهکار ارائه دهند چرا که این انتظار و توقع مردم از این اقشار است.